Inderdaad, ik zou graag een macro willen maken om het volume te berekenen van elke vorm die in Catia V5 is gemodelleerd. Ik had de intuïtie om te vertrekken ofwel:
- van de verzameling punten die de vaste vorm vormen: (alle punten in de vorm),
of
- de verzameling punten van de geometriecontour (alle punten die het gesloten oppervlak vormen, de grens van het lichaam). Als ik de lijst met coördinaten van deze punten kan hebben, zou ik een berekeningsalgoritme kunnen uitrollen. Dus, kan iemand mij vertellen hoe ik deze steken uit Catia kan exporteren om bijvoorbeeld in Excel te worden gebruikt? Ik weet dat het tegenovergestelde mogelijk is!
Dank u allen In de zoektocht naar oplossingen heb ik een oplossing gevonden die dicht bij die van GT22 ligt, omdat de vormen waarvan ik de volumes probeerde te kennen reservaten zijn, wat betekent dat de oplossing van Franck Ceroux niet werkt. Het is inderdaad noodzakelijk om de Booleaanse bewerkingen van volume-aftrekking en vlakdoorsnede te doorlopen om de vaste stof te verkrijgen die het inwendige lege deel vertegenwoordigt, waarvan het volume moet worden bepaald met de traagheidsberekeningsfunctie. Ik zou dan een macro kunnen maken met behulp van deze catia-functies. Bedankt allemaal, ik neem contact met je op als ik programmeerproblemen heb, want dit wordt mijn 1e macro catia, ondanks mijn ervaring in vba-excel