Catia 1D-object exporteren

Hallo

Als onderdeel van een model moet ik een 1D-model exporteren. Is het mogelijk met Catia (ik gebruik V5R20) om dit te doen? 

Sterker nog, ik zou graag lijnen die op Catia zijn gemaakt, naar Ansys willen exporteren om kabels langs die lijnen te maken.

Dank u voor uw antwoorden.

Vriendelijke groeten 

Thibault

Hallo

U moet het Catia-bestand opslaan in IGES of STEP (controleer in de opties dat de regels zijn geëxporteerd) en het importeren in Ansys.

1 like

Hallo en bedankt voor je antwoord,

Ik had al de meeste formaten geprobeerd die ik met Catia kan maken en die naar Ansys kunnen worden geëxporteerd. Het resultaat is altijd hetzelfde. Ik heb mijn vaste stoffen, maar ik heb niet de lijnen die ik wil. 

Ik ging naar de opties: Extra>Opties>Compatibiliteit>IGES En ik heb het gecontroleerd, maar ik zie geen opties om de regels te exporteren... Kunt u mij precies vertellen waar deze optie is? Omdat ik de indruk heb dat je alleen oppervlakken met het IGES-formaat kunt exporteren...

Oh, het is oké, ik heb het gevonden! 

De optie is niet in Catia maar in Ansys waar je in de importopties kunt activeren of je de "Line bodies" wilt importeren of niet.

Dank je wel Chamade.