Exporteer onderdelen van een assembly afzonderlijk naar STEP in SolidWorks

Hoi allemaal

Het is mogelijk om een assemblage van meerdere onderdelen in STEP-formaat te exporteren. Maar kunnen we exporteren van een assemblage van verschillende onderdelen in STEP, zodat we elk afzonderlijk onderdeel in STEP-formaat hebben en niet een globale STEP.

Bij voorbaat dank

1 like

Hallo;

Voor zover ik weet en na het een paar maanden geleden te hebben besproken, helaas niet !!  

Cédric.

Hallo

Wat heeft het voor zin om dit te doen?

Is het niet voordeliger om slechts één bestand te verzenden, wetende dat de software die de stap ophaalt, erin zal slagen de x-onderdelenbestanden zelf opnieuw te maken?

Tenzij het probleem precies voortkomt uit het feit dat de software waarnaar u hebt verzonden de x-delen niet opnieuw maakt. Is dat het?

@+

1 like

Hallo

De back-up in STEP staat namelijk niet toe dat u de afzonderlijke componenten exporteert.

Aan de andere kant, als u in IGES kunt exporteren, is het mogelijk om de componenten van de assemblage in afzonderlijke bestanden op te slaan.

Vriendelijke groeten

save_igs.jpg
1 like

Hoi @ Sebastien

en ja 

Elk stuk moet afzonderlijk worden verzonden, evenals de montage

om het onderwerp correct te kunnen  behandelen

er zijn API's om het automatisch te doen ('s nachts, afhankelijk van de grootte van de kamers en het aantal bestanden)

@+ ;-)

Hallo

Persoonlijk werkt het voor mij.

Als ik mijn assemblage opsla, wordt deze ook in STEP gesneden.

step.bmp

@tomalam

En als je je delen in je blend opent....

Het is waar dat we de aandelen zien...... Maar heb je ze echt?

Zonder dat hij ze in je opslagruimte gaat halen?

@+ ;-)

In feite is het voor archivering. Wanneer ik in de toekomst een bestelling plaats voor een te vervaardigen onderdeel, stuur ik de onderaannemer alleen de stap van het onderdeel en niet de volledige montage. Ik zou het één voor één kunnen doen, maar nu heb ik een assemblage van 45 onderdelen. Vandaar mijn vraag om de stappen afzonderlijk in één handeling uit te kunnen voeren.

Dank u voor uw antwoorden.

1 like

@giraud.sebastien73 zei:

Ik had een beetje argwaan waarom je deze vraag stelde.

Afgezien van de mogelijkheid in IGES, is het voor RWZI onmogelijk.

Je zult moeten besluiten om ze een voor een op te nemen!

Moed;)

Cédric.

Re

Met deze tool is het mogelijk om:

http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaire-batchconverter.html

Als je dit heel vaak doet, kan het zichzelf heel snel terugverdienen!

Als u klant bent van Axemble, is dit een van de tools die beschikbaar zijn in het MyCadServices-abonnement.

@+

1 like

@gt22 ja, als ik mijn share open, heb ik een share!

Bovendien, als ik mijn onderdeel open, gaat het er niet naar op zoek, omdat het alleen in het STEP-formaat bestaat en niet in mijn ruimte staat.

Aan de andere kant ben ik op Creo, dus het kan een beetje anders zijn....