Hoi allemaal
Ik wil een component exporteren in X_T met de oorsprong van de assemblage waarin ik het heb ingevoegd.
Het idee zou zijn om het onderdeel en de oorsprong van de assembly in de Manager-boom te selecteren en met een macro om deze op basis van deze oorsprong te exporteren.
Bedankt voor de hulp die je me hebt kunnen geven over dit onderwerp
Hallo
Ik heb net een snelle methode geprobeerd die werkt:
- Selecteer het onderdeel + de oorsprong van het merk
- klik in de featureManager met de rechtermuisknop op het onderdeel (of de oorsprong) en vervolgens op " Vorm een nieuwe subassemblage "
- klik met de rechtermuisknop op de gemaakte subassemblage en vervolgens op het pictogram " Subassemblage openen "
- Van de open subassembly, " Opslaan als " Parasolid-bestand.
- Daar ga je.
PAS OP DAT U HET HOOFDMERK NIET OPSLAAT OM DE WIJZIGINGEN IN HET ONDERDEEL DAT EEN SUBMERK IS GEWORDEN, NIET OP TE SLAAN
Hallo Sylk,
Bedankt voor je interesse in mijn onderwerp,
Ik zal je oplossing testen en ik zal kijken of het genoeg kan zijn voor onze BE.
Yoh
Een optie zou kunnen zijn verberg alle componenten behalve degene die u wilt exporteren. En sla assembly vervolgens op als onderdeel op een andere maplocatie (de bestandsnaam kan hetzelfde zijn als het onderdeel). Herhaal dit voor alle gewenste onderdelen. Sluit de assembly, open vervolgens de opgeslagen onderdelen en exporteer ze opnieuw als XT. Verwijder ten slotte de opgeslagen deelbestanden.
Een andere optie is om de positie van het onderdeel te krijgen m.o.v. de oorsprong van de assemblage. Gebruik de body in het onderdeel verplaatsen om de body's in het onderdeel te verplaatsen, met behulp van de assemblagepositie, exporteer als XT en maak de functie voor het verplaatsen van de body ongedaan. Hier is een macro om componentposities VBA-macro op te halen om componentposities naar CSV te exporteren via SOLIDWORKS API
De derde optie is om het onderdeel binnen de assembly te bewerken en een nieuw coördinatensysteem toe te voegen aan het onderdeel m.b.t. de oorsprong van de assembly. Gebruik nu dit coördinatensysteem als het gewenste coördinatensysteem bij het exporteren van die componenten als XT.
Bedankt voor je bijdrage, ik zal dit allemaal proberen, maar ik wil zoveel manipulatie vermijden, ik denk dat het met een macro mogelijk is om het onderdeel in de assembly te bewerken en het coördinatensysteem van de assembly te kopiëren.
Ik probeer in deze richting te kijken.
Ik ben het ermee eens @Silver_Surfer . Ik had over deze optie nagedacht.
Ja, al deze opties zijn min of meer te automatiseren via een macro.