Exporteer een e-tekenbestand zonder envelopcomponent

Hallo
De assemblagedialoog van BE-ATELIER wordt uitgevoerd door het genereren van Edrawing-bestanden vanuit solidworks.
In onze solidworks-subassemblages gebruiken we Envelope-componenten, zodat we de spanningen tussen deze componenten en de onderdelen die in de subassemblage zijn opgenomen, kunnen bevestigen.
Over het algemeen worden envelopcomponenten automatisch verborgen.
Wanneer we een edrawing-bestand van een complete set genereren, vinden we deze envelopcomponenten zonder enig onderscheid van de andere componenten. We eindigen daarom met identieke componenten in superpositie, waardoor het vervelend wordt om de edrawing-weergave te manipuleren door een onderdeel te verbergen om het onderdeel van achteren te zien, om nog maar te zwijgen van de zwaarte van het bestand in edrawing...
Is het mogelijk om deze envelopcomponenten te negeren bij het exporteren naar SW?
Is het mogelijk om overlay-componenten in edrawing te verwijderen of te verwijderen.

Hallo;

Ik denk niet dat je componenten kunt uitsluiten bij het exporteren naar Edrawing...
maar het is nog steeds mogelijk om een specifieke configuratie in Solidworks te maken, zonder uw envelope-componenten (waarschijnlijk door vaste positiebeperkingen toe te voegen), en alleen die te exporteren.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Ik heb net getest, voor mij zijn de envelopcomponenten enigszins transparant.
Als ik het handmatig verberg en opsla in edrawing, is de envelopcomponent goed verborgen in de edrawing. (Ook al blijft het zichtbaar in de boom.)

Anders, zonder zich te verstoppen, omhult dit onderdeel het uiterlijk, envelop maakt plaats voor het normale uiterlijk.

Allereerst dank u voor uw antwoorden.
Inderdaad, bij het openen van het Edrawing-bestand zijn deze stukken goed verborgen.
Aan de andere kant moeten mijn collega's tijdens het gebruik van edrawing andere delen verbergen naarmate de bewerking vordert, om ze later opnieuw weer te geven met het commando "alles weergeven" en op dat moment verschijnen al deze "envelop"-componenten weer.
Aan de andere kant, met behulp van de opdracht "herstellen", lijkt de oorspronkelijke weergavestatus terug te keren.
Om getest te worden om te bevestigen...

Inderdaad, in dit geval, met alles wat wordt getoond, verschijnen de componenten opnieuw en kan het problematisch worden.
Een oplossing zou zijn om alle envelopcomponenten te verwijderen voordat u ze exporteert, maar dat is een gedoe.
De oplossing voor mij is eigenlijk om de mensen in de workshop te leren hoe ze het edrawing-bestand kunnen resetten in plaats van ervoor te kiezen om alles te laten zien:
image