Exporteer een solidworks-bestand met lasnaden

Hallo 

Ik ben op zoek naar een assemblage met de lasnaden.

Ik heb het geprobeerd met de step- en iges-formaten, maar geen van beide behoudt de snoeren. 

Mijn probleem is dat mijn bestand dat ik naar een gereedschapsmaker moet sturen absoluut de lasnaden moet hebben en hij heeft geen solidworks. 

Is er een manier om een assemblage te exporteren in een formaat dat de lasnaden behoudt? 

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden, 

Als het alleen voor visualisatie is, waarom zou u het dan niet opslaan als een Edrawing of als een Edrawing uitvoerbaar bestand.

1 like

Omdat de gereedschapsmaker dit soort bestanden niet kan lezen of zelfs maar in zijn software kan importeren. 

Daar loopt het vast en zie ik geen oplossing. 

Wat is het uitvoerbare bestand van Edrawing? 

Hallo en als u de functie "combineren" gebruikt op uw onderdelen waarin uw lasnaden zich bevinden, verdwijnen ze  dan bij het exporteren?

Ik zie het nut niet in van de combine-functie voor mijn geval. 

Maar ik begrijp zijn interesse ook niet, kun je me er meer over vertellen en hoe zou het me helpen? 

vraag en of voor een test

U maakt uw lasparels via een extrusie in plaats van uw huidige kralen

Wat gebeurt er?

Is uw assemblage complex en zwaar?

Anders kun je misschien ook screenshots maken van je tekeningen met de details van je soldeerwerk

@+

1 like

Hallo

Ik ben het eens met @PhilippeB ik zou doen in uitvoerbare eDarwing.

Om dit te doen, maakt u uw eDrawing normaal, opent u deze en slaat u deze op in de uitvoerbare modus zodat iedereen deze kan openen.

Erger nog, uw gereedschapsmaker downloadt e-tekeningen.

@+

1 like

Ja, het is een oplossing, ik kan "nep" koorden maken met behulp van extrusie.

Maar gezien het aantal assemblages dat ik moet exporteren, het aantal snoeren dat opnieuw moet worden gedaan met behulp van extrusie (laten we zeggen dat er veel van zijn) per assemblage, kan ik net zo goed eerlijk zijn, het gaat heel erg lang worden! Gedurende deze tijd staat de gereedschapsmaker stand-by en loopt hij achter op schema, en de deadlines zullen uiteindelijk niet worden gehaald.

Gezien uw antwoorden lijkt wat ik vraag onhaalbaar, en ik vind het zonde om in soliworks de soldeernadenfunctie op te nemen, en deze daarna niet te kunnen gebruiken om er onder een andere software aan te werken omdat er geen rekening mee wordt gehouden bij de bestandsexport. 

@Coyote,

Ik zal je oplossing proberen en je op de hoogte houden.

Hallo

als je Solidworks 2010 of 2011 hebt, kun je via een functie je lassen genereren en daar maak je een lasonderdeel aan. Dat was geweldig voor neutrale bestandsoverdracht omdat het soldeer een onderdeel was, maar dat hebben ze vanaf 2012 verlaten... Ik vond deze positie leuk... Zie de links:

http://www.cadware-utilities.fr/index.php/ressources/default/ShowInLine?file=notices/09-Tolerie_-_mecano-soude/Creation_d-une-piece_cordon_de_soudure_dans_un_fichier_d-assemblage_(avant_SolidWorks_2011).pdf&category=Tolerie_-_mecano-welded&cat=notices&title=Cr%C3%A9ation%20d%27une%20pi%C3%A8ce%20cord%20de%20weld%20in%20un%20file%20d%27assembly%20(voor%20SolidWorks%202011)

1 like

@Coyote

Deze oplossing werkt niet...

De integrator gebruikt Catia V5 en kan de eDrawings-bestanden niet openen.

@ac Cobra

Nee, helaas, ik gebruik Solidworks 2016.

Ik heb ook 2016, maar jij bent geëvolueerd met alle versies??? Zo ja, dan kun je sleutelen. Als u een oude versie van Solidworks 2010 in uw archief heeft, kunt u deze op uw of een ander werkstation installeren en de lassen van uw kant maken door eerst een RWZI te genereren met 2016...