De oplossing die ik gebruik om een gevectoriseerd bestand van een 3D-gezicht te hebben, is door middel van een tekening. Je maakt de weergave die je nodig hebt in je tekening, vervolgens sla je deze op als in . AI (volgens mijn tests, de . AI maakt een spoor van je gezicht).
Als de bovenstaande oplossing u niet helpt, kunt u ons dan vertellen wat uw behoefte is aan het gevectoriseerde bestand? We zullen beter kunnen antwoorden op het formaat van het te converteren bestand.
Inderdaad @Nicolas.CAdat is de manier die ik had gevonden. Dit vereist bewerking in illustrator om de splines aan elkaar te bevestigen, maar het is een haalbare oplossing.
Helaas is niet @Lynk de gegenereerde dxf niet bruikbaar is als vorm. Bedankt voor het idee van Composer, helaas is de geëxporteerde vorm niet op de schaal van de afmetingen, maar op de grootte die in de weergave wordt weergegeven. Jammer. Dat gezegd hebbende, net als bij de MEP>AI-methode, moet je het bestand bewerken om de splines aan elkaar te bevestigen...
Geen van deze omwegende, omzeilde, geretourneerde middelen is echter een echte SVG-, AI- of DXF-export in de juiste vorm waard (haha), alleen in een echt vectorformaat van de vorm. Ronduit verschrikkelijk in 2022 voor een software die een "pro" gasfabriek wil zijn.
Er is een man die hier een macro voor had gemaakt, behalve dat het niet werkt onder SW2020. :(
Mijn doel was om de vorm te kunnen importeren in een software voor het maken van cnc-bestanden om een printplaat te graveren, waarbij deze vorm de omtrek is van de te snijden printplaat. Ik zeg "was" omdat het voor een oude versie van een software was die sindsdien aanzienlijk is verbeterd en beter omgaat met het gerber-bestand van het snijprofiel, dus ik hoef geen svg meer te doorlopen.
Toch lijdt het geen twijfel dat een dergelijke export vroeg of laat nuttig zal zijn, zowel voor mij als voor anderen, dus elke andere methode is welkom. In afwachting van het jaar 3000 dat het Solidworks-ontwikkelteam besluit up-to-date te gaan (nou ja, het zal dus tot op de pagina van 1000 jaar geleden zijn)...
Het is de dxf die je nodig hebt, heb je gekeken naar de optie kant!? met betrekking tot het samenvoegen van entiteiten, export van spline of polygonen, versie.... Enz.
Er is een functie van de SolidWorks API (ExportToDWG2) waarmee u een geselecteerd plat vlak van een onderdeel (of meerdere parallelle vlakke vlakken) kunt exporteren naar dxf- of dwg-formaat. De eenvoudige aanpassing van de macro die als voorbeeld wordt gegeven, is voldoende.
Nou, het probleem komt natuurlijk van mij. Ik heb precies hetzelfde resultaat met "opslaan als dxf" en de macro; Een lage poly contour zonder de interne gaten...
@m.bltkrijgt een beter resultaat van een screenshot dan van het originele stuk... Ik ben teleurgesteld, ik geloofde het zo veel toen ik je screenshot zag (niet leuk laat 1 aprilgrap). In ieder geval bedankt.
En om @Lynk te beantwoorden , de exportopties hebben geen invloed op het gegenereerde bestand...
Nee, het is geen aprilgrap... Eén vraag: welke app gebruik je om te beweren dat je "een low poly contour" krijgt?
De functie ExportToDWG2 die in de macro wordt gebruikt, behandelt splines als zodanig. Hetzelfde geldt voor de export per bestand. Als u het dxf-bestand opent met een teksteditor, vindt u in de sectie "Entiteiten" "SPLINE" entiteiten gevolgd door verschillende parameters (graad, normale vector...) en een aantal waypoints.
Het beste bewijs is om het dxf-document te openen als een schets van SolidWorks. De splines zijn goed geïnterpreteerd en blijven splines. Als u echter hetzelfde document opent met eDrawings, wordt de spline weergegeven als een opeenvolging van segmenten die de waypoints met elkaar verbinden. Je zou kunnen denken dat het eDrawings is die niet weet hoe splines moeten worden weergegeven en ze omzetten in polylijnen... Hoe zit het met de app die je gebruikt?
Ik voeg het deelbestand toe dat ik heb geëxploiteerd (SW 2019), geïnspireerd door uw afbeelding met een zak gescheiden door splines, en het dxf-bestand dat door de macro is gegenereerd.
Ik weet dat het geen vis is, het was gewoon een vriendelijke grap;)
Inderdaad, ik heb het stuk gevisualiseerd met eDrawings, zoals op je screenshot waarop de splines perfect glad lijken. Het is een kwestie van beeldreductie denk ik, aangezien jouw versie ook low poly is in mijn huis.
Het is mogelijk dat mijn probleem met de afwezigheid van de gaten voortkomt uit het feit dat het geen zakken zijn maar gaten. Stom maar goed. Ik zal moeten testen met een bodem naar mijn gaten.
Ik ben in ieder geval onder de indruk van je reproductie van mijn stuk. En bedankt voor je hulp en bestanden.
Door veel bestanden te exporteren met Splines in DXF-formaat, bevestig ik wat hierboven is gezegd, je moet een tekening doornemen.
Tweede zeer belangrijke punt zijn de exportmogelijkheden, je moet de R2000-2002 versie of hoger gebruiken, en natuurlijk de optie om Splines te exporteren om als spline te exporteren.
Wees voorzichtig wanneer u het bestand in een software zoals AutoCad opnieuw opent naar de versie-optie. Anders loop je het risico het bestand te overschrijven met een 'CRTL-S' met een versie lager dan R2000-2002 en eenmaal op de machine vraag je je af waarom er miljarden eigenschappen zijn.