Ik moet uit SolidWorks, op de meest geautomatiseerde manier mogelijk, de afmetingen van de afmetingen van onderdelen en samenstellingen extraheren.
- Ik dacht erover om de functie "visualisatiekubus" te gebruiken, maar deze lijkt niet beschikbaar te zijn in assemblages (ik gebruik SW 2018 SP5). Dit heeft als voordeel dat de afmetingen worden opgeslagen in de documenteigenschappen.
- Ik weet geen snelle manier om de verkregen afmetingen te extraheren, voor een groot aantal onderdelen. De informatie die ik nodig heb is: de naam van het document en de drie dimensies van rommel. Een extractie in een tabel zou een pluspunt zijn.
Ik heb precies deze vraag toen ik op SW2018 SP4 was, nu op SW2020 SP4 doet het het rechtstreeks.
Dus onder SW2018 sla je je assemblage op als onderdeel en krijg je de kubusvisualisatie en heb je de afmetingen direct in een klein venster, maar je kunt niet meten. (Sorry dat ik geen SW18 meer heb)
Dus onder SW2020 kun je het niet direct met de assemblage doen, maar je moet het als onderdeel opslaan en je krijgt je kubusweergave direct met de afmetingen en je kunt direct aan de randen van de kubus meten door de gemeten functie te selecteren.
Nou, mijn pc en wordt verwerkt, wacht een beetje, zo snel als ik kan, stuur ik je screenshots.
@ AC Cobra 427, de macro waar uw link over spreekt ziet er interessant uit voor mij, maar als ik het in SW uitvoer, toont het me alleen de afmetingen in dialoogvensters (wat al niet slecht is). Is het mogelijk om de resultaten eenvoudig in een Excel-bestand te zetten, of moet je een tweede deel van de macro coderen om de waarden in Excel te importeren? Misschien heb ik iets gemist.