Extractie van boorgegevens

Hoi allemaal

Werkend op het gebied van sieraden -(SW2016)-, gebruik ik vaak de tovenaar om te boren om de juwelen van mijn modellen te maken (die heel weinig geometrisch zijn, ik maak veel organische vormen zoals bloemen, dierenvormen, enz...) zodat ik piercings in alle richtingen heb.

Mijn zorg is dat ik bij gebrek aan informatie over het onderwerp veel moeite heb om de nomenclatuur aan het einde te maken. Boortafels lijken alleen te werken als de gaten langs een van de drie XYZ-assen zijn georiënteerd, toch? En ook alle andere oplossingen zijn arbeidsintensief.

Is er een bestelling die ik niet ken waarmee ik een automatische stuklijst kan maken? Of zo niet, is het mogelijk om de boorwizard zo in te stellen dat ik bij het aanmaken van de functie in de boom wat informatie kan laten verschijnen in de naam van de functie (met name de diameter)?

Alvast bedankt voor je antwoorden!

Moge inspiratie ons allemaal leiden

Hallo

Ik heb Solidworks niet bij de hand, maar normaal gesproken als je de boorwizard in de naam gebruikt, is er eerst het nummer van de functie en dan de gebruikte diameter... Controleer en plaats gewoon een screenshot van de creatieboom.

Ik heb even gekeken, ik weet waar je het over hebt, ik vergat te vermelden dat ik aangepaste formaten gebruik die ik als favorieten opsla, de gaten waarnaar in solidworks wordt verwezen, zijn veel te groot voor mijn modellen (ik doe verzonken gaten die variëren van 0,8 mm tot 3 mm in diameter in het algemeen, zelden meer)

Hier is de afbeelding van mijn boom

capture_03.jpg

Daar heb je dus alleen M2, als je in je MEP de dimexpert-classificatie gebruikt, zou je het aantal gaten per diameter moeten hebben.

Ik keek een beetje, ik kende deze manipulatie niet, we zijn inderdaad vrij dichtbij, heel erg bedankt.

Dus het markeert me het aantal gaten dat rigoureus identiek is in hun instellingen, toch? Als de diepte bijvoorbeeld anders is, wordt deze dan niet meegeteld bij het citeren? omdat ik de neiging heb om een functie te creëren door te boren, is het bij dit soort onderdelen erg arbeidsintensief om alle diameters in één functie te centraliseren, werkt het nog?