Bestanden kunnen niet uitpakken

Hallo,
We werken aan grote assemblages (ongeveer 700 tot 900 stuks).
Wanneer een enkel onderdeel wordt gecontroleerd, voorkomt dit het verwijderen van alle tekeningen, zelfs die welke niet worden beïnvloed door het reeds geëxtraheerde deel.
Is er een oplossing om de extractie af te dwingen?
Alvast bedankt voor jullie feedback,
Sébastien

Hallo en welkom;

Geef alstublieft de gebruikte versies van de gebruikte software op:
Solidworks (Versie ? + lokaal type ? of online ?)
en
PDM

Hallo Maclane,
Inderdaad, ik ben het essentiële vergeten.
SW 2023 SP2.1 on-premises
SW PDM 31.2 (B1) Lokaal
Overige informatie: ik ben geen beheerder van de PDM.
Dank je wel!

Hallo,

Je zult de EPDM-beheerder moeten raadplegen, want het is ofwel een probleem van gebruikersrechten, of een probleem van de workflow.

Een klassieke truc is om de extractie via Windows Verkenner te doen terwijl het bestand wordt geopend via de assembly in Solidworks.
Zelfs als het irritant is, is deze blokkering normaal (als het bestand door Solidworks wordt geopend, wordt het geblokkeerd om zijn status te wijzigen via de bestandsverkenner). De oplossing: doe de extractie via Solidworks (of sluit de assembly in Solidworks en doe de extractie via de verkenner).

NB: aangezien SW niet de kampioen is in het vrijmaken van bestanden/RAM, is het uitpakken via SW vaak het snelst (je bent niet veilig als een ander bestand door SW wordt geblokkeerd terwijl dat a priori niet meer zou moeten).

Nou, ik heb geen PDM... maar volgens de hulp:

Dus @froussel klopt, moeten we dichter bij de beheerder van PDM komen.

Let op: het wordt aangegeven dat de PDM " lokaal " is, het is opmerkelijk dat de gebruiker in dit geval niet de beheerder is, toch?

Hallo Froussel,
Ik doe de extractie onder SW nadat ik het bestand heb geopend wanneer SW het me aanbiedt.
Het gedrag van de PDM is normaal omdat ik een plan wil bijwerken dat naar een assemblybestand wijst waaruit een element wordt geëxtraheerd (en dus mogelijk wordt aangepast). Dus mijn plan is in theorie beïnvloed. Behalve dat mijn plan over het algemeen gedeeltelijk is en ik de geextraheerde component niet gebruik (ik weet dit en SW kan dat niet weten). Ik wilde weten of er een manier is om het verbod op SW PDM in dit specifieke geval af te dwingen.

" Lokaal " = " on-premise " op de server van het bedrijf, in tegenstelling tot " cloud " op de Dassault sys-server.

Ik ben geen adm.
Maar mijn adm kent ook geen oplossing.

NB: Dank je voor de link naar het document, maar ik had het al gelezen voordat ik het forum betrad :wink:

Het lijkt te maken te hebben met versiewijzigingsrechten → het is de PDM-beheerder die de instellingen kan wijzigen.
Anders archiveer je je tijd om je algemene MEP bij te werken, toch?