Extractie van STEP-onderdelen

Hallo allemaal, ik kan de manier niet vinden om een STEP-formaatdeel te extraheren uit een set die ook in STEP is opgenomen? Bij voorbaat dank

Een beetje verrast dat de echte Michael @scofield erin slaagt om uit elke kamer te komen! :grin:
Of je stap heeft de vorm van een link zodat je hem moet verbreken, of het is een assemblage met verschillende onderdelen (klik met de rechtermuisknop opgeslagen)
Of het is een stuk met meerdere lichamen of niet (allemaal samengevoegd) als meerdere lichamen als kopie worden opgeslagen en alleen de noodzakelijke lichamen behouden.

In ieder geval zou het handig zijn om een screenshot van uw boombeheerder beter te begeleiden om de noodzaak en de manier waarop uw bestand is ontworpen beter te begrijpen.

3 likes

Bedankt voor je antwoord, het is een normale montage die ik als stap heb opgenomen. Het idee is om slechts één onderdeel (bijvoorbeeld: een plaatwerkonderdeel voor een leverancier) vrij te geven in stap...

Hier is een scherm van de FeatureManager

=> Dat is het probleem met het hebben van een tatoeage op je rug ... :sweat_smile:
Het risico is om de verkeerde kant op te draaien...

Ik ben het met @sbadenis voor al zijn antwoorden zal ik eraan toevoegen dat je de 3D-interconnectie-opties moet uitschakelen voordat de STEP...

(Op voorwaarde dat het een assemblage is...)

image

Anders, als het te laat is om de 3D-interconnect uit te schakelen, moet u met de rechtermuisknop op de STEP klikken en vervolgens op " Verbreek de link " om te kunnen communiceren met het STEP-bestand:
image

3 likes

Het importeren van de stap is gedaan met de optie (optie import tool) op 3d interconnect activeren, dus het is een link naar het stepfile, herkenbaar aan de pijl op het assembly icoon (zie deze link)

Om het te breken, klikt u hier met de rechtermuisknop op de montage:

Verbreek vervolgens de geheugenlink of iets dergelijks. (in het rechtsklikmenu)

2 likes

Inderdaad het verbreken van de link is wat ik zocht, aan de andere kant door met de rechtermuisknop te klikken in de opslagboom, de software biedt me geen stap, het slaat het op voor mij native sldws, de vraag is kan een derde partij deze extractie doen met een eerdere versie van sldws?

Dank u voor uw antwoorden!!

De echte vraag is: is het echt de echte? :smiley:

1 like

Als je het als een stap wilt houden, extraheer je het als een sldprt en sla je het vervolgens op als een stap.

1 like

Nee, u kunt een staponderdeel niet rechtstreeks uit een stapassemblagebestand extraheren.

Ik betwijfel of het waarschijnlijk Michel Scofield is, de Franse versie, maar niet zo goed.
Op een dag ontsnapte hij uit zijn schoolklas na de bel, iets geks! :joy:

4 likes

Hij doet het veel beter als hij plaatwerk doet.

5 likes

Ja, hoe het zo werkt, maar ik weet niet zeker of ik het met een eerdere versie zal testen, zou ik je vertellen...

De trede 203 of 214 kan onafhankelijk van de SW-versie worden geopend.

Wat een woordspeling!
@Sylk hier ben ik dan met extreme concurrentie! :laughing:

2 likes

Hallo @Scofield , Wat is je huidige versie?

Al degenen die zich over dit onderwerp begeven, zijn uitstekend, te beginnen met die van u die ons inspireerde :+1:

2023 SP5, maar ik ga testen op de 2022, het zou in theorie moeten werken, tenzij ze de manipulatie hebben vergrendeld... Wordt morgen vervolgd

Dus excuseer me dat ik je tegenspreek, maar ik heb een manier gevonden om het te doen:

1 - Sla de ASM STEP gedeeltelijk op

2 - open het > deel in " Volumetrische lichamen"
image
Klik met de rechtermuisknop op het doelonderdeel > voeg het in een nieuw onderdeel in

3 - Opnemen in stap

Ik ga per definitie niet van stap naar stap maar van stap>voor>stap, het moet werken van een nieuwe versie naar een oude... want dat is in mijn geval het doel...

Het lukte me om uit deze kamer te komen @sbadenis :upside_down_face:

Als het deze manip was waar je aan dacht, bravo

1 like

OK, het werkt als je het zegt, maar het leek me dat ik aan de basis stap voor stap wilde doen. In dit geval, als u uw ASM in stap opslaat, waarom haalt u dan niet de gewenste onderdelen in stap uit de ASM?
Maar ach, iedereen doet wat hij wil

Met methodologie en op een alternatieve manier; Uiteindelijk ben je echt de echte jij.

1 like

Het verhaaltje is dat ik een asm-stap heb gestuurd naar een derde partij die een eerdere versie heeft en een stap uit deze assemblage wil halen, dat is alles :wink: