Nieuwe onderdelen extraheren uit een mechanisch gelast onderdeel

Hoi allemaal

Een beetje achtergrond: ik heb een mechanisch gelaste set uit één stuk gemaakt (meerdere frames aan elkaar gelast). Als een goede bal en ketting dacht ik niet dat ik voor de plannen elk frame afzonderlijk nodig had... Hoe haal je elk montuur of bracon uit één mechanisch gelast stuk? Bewaar indien mogelijk de links tussen nieuwe en originele onderdelen als ik nog wijzigingen moet aanbrengen...

Bij voorbaat dank

capture.png

Hallo

Om de waarheid te zeggen, ik voel het niet, omdat je subassemblages opnieuw moet maken die in je hoofd-ASM worden geassembleerd.

Het is dus onvermijdelijk dat u in uw hoofd-ASM beperkingen moet terugzetten.

Ik bied je de "pestmethode" aan in afwachting van onze collega-kampioenen van mechanisch gelaste mechanica om je een beter antwoord te geven.

Beginnend met je hoofd-ASM, maak je evenveel kopieën als frames, waardoor je ASM-1 tot ASM-4 krijgt. Vanaf dat moment raak je je hoofd-ASM niet meer aan

Je gaat terug naar elke ASM-"n" en je verwijdert alles wat niet gerelateerd is aan bijvoorbeeld frame 1. U slaat elke sub-ASM op

Wanneer je al je subassemblages hebt gemaakt, maak je je hoofd-ASM en met slechts een paar basisbeperkingen stel je je hoofd-ASM opnieuw samen.

Wat de bracons betreft, ik weet niet of we met een beetje geluk niet op dezelfde manier te werk moeten gaan, want ze lijken even groot te zijn; je hoeft alleen maar een "bracon-type" subassemblage te maken met dezelfde methode en deze in de nieuwe "ASM principal-bis" te monteren.

Aan de andere kant, aangezien alles in gelaste mechanica en waarschijnlijk met gelaste schetsen is gedaan, garandeer ik niet dat je er niet overal zult zwermen.

Je kunt altijd een subset passen en kijken of het werkt.

Ik doe dit wanneer ik delen van grote ASM hersnijd tot Sub-ASM: wanneer ik subassemblages aan twee verschillende onderaannemers moet geven, hetzij om technische redenen, hetzij om discretie. Dus, voor discretie, geen enkele onderaannemer kent de machine of een deel van een machine als geheel.

Vriendelijke groeten

1 like

Zachte methode: selecteer de lichamen die in de weergave moeten verschijnen (knop bovenaan in de functiemanager van de weergave).

Eerlijk gezegd saaie methode: maak configuraties met functies voor het verwijderen van het lichaam.

3 likes

Hallo Stefbeno

Kunt u met de zachte methode van elk frame en elke Bracon MEP's maken?

Ok voor de config-methode, maar kunt u ons de voordelen vertellen ten opzichte van de semi-ruwe methode die ik voorstel.
Ik had begrepen dat het voordeel van de configuraties vooral bedoeld was voor iets anders dan unieke ASM's (die we op verzoek van Clément niet kennen).

Als het een assembly is die je maar één keer doet, hoe zit het dan met het voordeel van de config.   (het is om me te instrueren dat ik je dit vraag omdat ik nooit configs gebruik en het kan een vergissing   zijn ;-)      )

Vriendelijke groeten

1 like

Dank u voor uw antwoorden:)

Het probleem is dat het niet genoeg is om je simpelweg in het plan te verstoppen, omdat we een aanwijzingsblok hebben (intern in de doos) dat de persoonlijke eigenschappen van elk onderdeel aanneemt, dus ik zou eindigen met elk onderdeel op een plan, maar allemaal met hetzelfde aanduidingsblok.

Ik ben een 3e manier aan het testen: brute force door "rechts klikken/invoegen in een nieuwe kamer" te doen. Na een test bewaart het a priori de updates. Ik ga dit grondiger testen.

Het is een unieke montage, maar ik begreep wat Stefbeno biedt, verberg alle andere frames behalve 1 in elke configuratie. Het probleem is dat in de SolidWorks-configuratie hier de configuraties voor een deel dezelfde naam in het desi-blok houden.... Zoek het maar uit (het ergste hier is dat het me verboden is om in de context te bouwen....) kortom voor nu werkt het:)

1 like

Hallo allemaal,

Ik kom terug op de vraag, ondanks dat het een gesloten vraag is
Of een mechanisch gelast geheel uit één stuk: OK

Waarom maken de leden van het Europees Parlement geen standpunten in ten opzichte van het model, maar passen ze het alleen toe op de geselecteerde organen
Of nog eenvoudiger weergaven met "lichaamsselecties" zoals voorgesteld, als ik het goed begrijp, Stefbeno.

Voor het blok "Aanduiding" begrijp ik het niet echt. Is het een aantekening?
Om de informatie van elk profiel op te halen, gaat u   naar de lijst met gelaste onderdelen, klikt u met de rechtermuisknop op een element -> eigenschappen, voegt u de eigenschap "aanduiding" toe en vult u het veld in. Herhaal de handeling voor elk lichaam. Maak vervolgens in de MEP een annotatie met betrekking tot de eigenschap "aanduiding" in de modus "Geselecteerd object in weergave"... of iets dergelijks (ik heb geen SW voor me)
Het enige dat overblijft is om de annotaties op de gelaste mechanische lichamen te plaatsen om de informatie te zien.

Of ik begreep er op verzoek niets van :-)

A+

@Hubert: Het blok "Aanduiding" is zeker gekoppeld aan één of meerdere custom properties.

@ClementMerlin:
- Wat raar is, is dat het met de configuraties vast komt te zitten. Maar u moet de eigenschappen instellen als configuratiespecifiek (d.w.z. de standaard verwijderen).
- Het verbod op bouwen in de context is niet per se een slecht idee gezien de problemen die het later veroorzaakt: het vereist een zeer rigoureus beheer en als je een onderdeel wilt hergebruiken wordt het ingewikkeld.

@Zozo_mp:
- de selectie van carrosserieën maakt het mogelijk om in een weergave (en de afgeleide aanzichten) alleen de gewenste carrosserieën weer te geven (dus in dit geval een enkele pocon of een chassis dat uit meerdere carrosserieën bestaat);
- Het voordeel van de configuraties ten opzichte van uw methode is een mogelijke tijdsbesparing, afhankelijk van het doel van het geheel.
In principe kunnen de configuraties worden gebruikt in het geval van meerdere posities (bijvoorbeeld cilinder ingetrokken of uitgeschoven), of in het geval van een gemeenschappelijke basis met kleine variaties (op een standaardproduct zouden we kunnen praten over opties). Er zijn nog steeds de vuile trucs om de takken in te halen.