Ik heb de software niet voor me, maar uit mijn hoofd is het goed in de eigenschappen van het oppervlak.
Heeft u geprobeerd de door SW aangegeven waarden te vergelijken met een sectie waarvan u de kenmerken weet te vinden? (een vierkante buis of een IPE bijvoorbeeld)
Deze verwarring tussen Kwadratisch Moment en Traagheidsmoment komt voornamelijk voort uit het vocabulaire dat in de mechanica is gekozen.
Inderdaad, het kwadratisch moment wordt in mechanische werken ook wel traagheidsmoment (in cm4) genoemd (hetzelfde geldt voor traagheidsproducten) en er is ook een ander begrip, het traagheidsmoment (in kg.m²) dat wordt gevonden in de traagheidstensor.
§ "Guide de mécanique" door Jean-Louis FANCHON - NATHAN
Schema 1 en Schema 2
Het traagheidsmoment wordt gebruikt voor 2 verschillende concepten.
SolidWorks had de term Kwadratisch Moment kunnen gebruiken voor meer duidelijkheid!
@Zozo_mp, Ja, ik weet het, maar deze verwarring is belangrijk voor SolidWorks-gebruikers en deze vraag kan degenen helpen die dit probleem ervaren. Voor mij is het forum een soort Wikipedia waar elke vraag die wordt opgehelderd, iedereen die geïnteresseerd is in de vraag in staat stelt het antwoord te weten.