Extreem trage PDM-navigatie

Sinds een paar weken heb ik een PDM-kluis waarvan sommige gebruikersprofielen extreem traag zijn bij het browsen in de verkenner (dus bij het overschakelen van de ene directory naar de andere).
Het is niet bij alle gebruikers, maar het is slechts voor sommigen.
De keuze van groepen heeft geen invloed.
De keuze van de machine heeft geen invloed.
Het hangt af van de gebruiker.
Ik heb hetzelfde probleem op de server met een login die het probleem vormt.
Ik heb het probleem met het beheerdersaccount niet.
Mijn gebruikers raken steeds meer geïrriteerd...
Als je oplossingen hebt, ben ik er helemaal voor.
Bedankt.

Hallo

Op het eerste gezicht niet echt zo'n idee, maar als het te maken heeft met het PDM-account, moet je in de profielinstellingen kijken (misschien een aangevinkte parameter die traagheid veroorzaakt, maar van wat ik weet weet ik niet welke).
Als uw gebruikers dezelfde rechten hebben, heeft u ze dan in groepen geplaatst of heeft elk profiel een andere instelling?

Hallo.
Ik begrijp uw vraag niet.
Ik plaats gebruikers in PDM-groepen en ik verander de instellingen van gebruikers buiten deze groepen niet (het is te ingewikkeld om te beheren).

Hallo

Dat was de vraag.
Als ze in groepen zijn, zie ik niet in wat dit fenomeen kan verklaren.
Heb je het aan de hotline gevraagd?

Ja natuurlijk, ik heb een bericht over dit onderwerp. Maar ze hebben dit fenomeen natuurlijk nog nooit gezien. Ik vroeg ook om directe steun van Dassault, maar op dit moment geen antwoord.

Voorlopig heb ik net als zij dit fenomeen nog nooit gehad in ons land. Ik geef toe dat ik droog ben, tenzij er een optie in het profiel van deze gebruikers is geslopen.
U kunt altijd proberen een kopie van de instellingen van een gebruiker in dezelfde groep te maken voor een gebruiker die dit probleem heeft en kijken of dat het probleem oplost.
Als u een testbasis heeft die hetzelfde gedrag vertoont, is het goed om dit van tevoren te controleren, zelfs als het risico op fouten laag is.

Maar ja, dat is wat zo ongelooflijk is en dat heb ik je niet verteld!
Ik heb dit probleem niet met hetzelfde profiel op een andere kist (ik heb ongeveer twintig kisten).
Kortom, deze traagheid komt alleen voor op bepaalde profielen, op bepaalde kisten en op bepaalde servers.
Het gekke...

Hallo

Maakt u gebruik van de Dispatch add-in? Ik had gemerkt dat het traagheid kon veroorzaken als acties verkeerd waren ingesteld.

Hallo.

Heb je toevallig gecontroleerd of de interface-opties identiek zijn tussen degenen die problemen hebben en de anderen (het is een van de weinige dingen die niet gecentraliseerd zijn in de instellingen van groepen en gebruikers)?

Anders mogelijk Windows-rechten problemen bij toegang tot PDM-servers (archieven en SQL)

1 like

Hallo.
Ja, maar dit is al 4 jaar het geval en deze problemen van traagheid zijn zeer recent ...

Hallo.
Goede suggestie, ik had er niet aan gedacht! Helaas zijn deze opties in mijn geval hetzelfde tussen mijn Windows-account en het admin-account (wat het probleem niet reproduceert).
Bovendien wordt er geen onderscheid gemaakt tussen toegangsrechten tot servers voor gebruikers. En wat meer is, het lijkt mij dat het een dienst is die uitwisselt met de servers en niet met de gebruikers zelf.
Dank u in ieder geval.

Ik heb dit probleem een keer gehad: geen cachebeheer ingesteld en de gebruiker (ik :sweat_smile:) had de hele kist lokaal op zijn machine... Misschien van die kant zien.

Hallo @Silver_Surfer
Ik zit ook in deze situatie: totale replicatie van de kluis op mijn werkstation (om externe back-ups 'in the clear' te kunnen maken (d.w.z. direct exploiteerbaar, zelfs als de SQL-database HS is)). Ik heb een grote traagheid bij de verbinding (logisch omdat het de status van mijn lokale weergave vergelijkt met de PDM-gegevens). Eenmaal begonnen, heb ik niet de indruk dat mijn bericht langzamer is dan dat van andere gebruikers.

Ik vergat je te vertellen dat Dassault eindelijk mijn vraag beantwoordde, het probleem kwam van de onderhoudsplannen van mijn SQL Server-database die geen ad-hoc Rebuild/Reorgani-functie bevatte. Daardoor waren sommige tafels te verdeeld. Sterker nog, ik begreep niet waarom SQL Server het probleem niet zelf oplost (aangezien het deze informatie kent en het maar een paar minuten duurt om het op te lossen). Kortom, mijn probleem is opgelost en ik heb geen traagheid meer in de navigatie van PDM.

2 likes

Hallo

Bedankt voor de feedback.
Beschikt u over de details van wat er aan uw SQL-database is gedaan? (Dit kan andere mensen in de toekomst helpen).

Fijne dag

Een "Rebuild Index" onderhoudsplan is simpelweg toegevoegd aan alle databases. Dit plan wordt elke twee weken uitgevoerd.

1 like