Hier is een afbeelding die het beter uitlegt dan woorden Hier doe ik een normale extrusie naar het oppervlak (zodat al mijn oppervlakken naar het midden van mijn cilinder gericht zijn), maar hieraan wil ik een diepgang van 20° toevoegen ten opzichte van de normaal, en niet in verhouding tot de vlakke richting De diameter van mijn cilinder kan evolueren en dus ook de hoek van de normaal, het patroon is altijd even groot.
Ik denk dat het voldoende is om het materiaal te genereren of het materiaal te verwijderen door een omwenteling (om de beginvlakken loodrecht op het cilindrische vlak te krijgen), en dan een neutrale lijn-draftfunctie te gebruiken met een hoek van 20° op de vlakken die dat nodig hebben.
Ja, maar om een diepganghoek toe te passen, moet je een extrusierichting geven via een vlak, behalve dat ik een normale extrusie naar het cilindrische oppervlak wil
Ik denk het niet, als je een richting geeft, bijvoorbeeld een extrusie van een rechthoek zoals in jouw geval zal de trekken in de twee tegengestelde richtingen maken. Probeer het te doen, en maak een zeefdruk zodat we kunnen zien wat je krijgt.
Dit lijkt mij het dichtst bij wat ik zou willen, maar opnieuw moet je een richting geven, iets wat ik niet wil, want tegenover de pocket is de hoek niet goed. Ik denk dat de optie die ik wil nog niet in de software zit.
Ik dank jullie allemaal voor jullie ideeën en verschillende benaderingen, ik zal proberen me erdoor te laten inspireren om een oplossing te vinden en ik kom terug om het onderwerp bij te werken als dat ooit gebeurt
Citaat: Ik denk dat de optie die ik wil nog niet in de software zit.
En gezien de complexiteit van het probleem vrees ik dat het nog lange tijd niet beschikbaar zal zijn. Hieronder stel ik een benaderende oplossing voor, in 6 stappen:
Het maken van een platte schets (in het rood) die de omtrek van het te genereren of te verwijderen volume definieert: parallelogram dat eruitziet als de eerste afbeelding van het bericht;
De schets wordt op het onderste cilindrische vlak gewikkeld (wikkelfunctie). De resulterende kromme wordt omgezet in een gebogen omtrek in een 3D-schets (oranje);
In dezezelfde 3D-schets wordt op de 4 hoeken van normalen gecreëerd met een cilindrisch vlak in de vorm van constructielijnen (turquoise);
Nog steeds in de 3D-schets worden uit elke hoek twee segmenten gemaakt, dus in totaal acht segmenten van dezelfde lengte. Elk segment staat onder een hoek van 20 graden ten opzichte van de normaal, en het is " loodrecht " op het overeenkomstige segment van de kromlijnige contour beperkt;
De acht uiteinden van de segmenten zijn verbonden in de vorm van een gesloten omtrek (paars). Bij gebrek aan iets beters, door segmenten rechte lijnen tegenover de zijkanten van de onderste contour, en door raaklijnen in de hoeken;
Het buitenoppervlak wordt gegenereerd door oppervlaktevervlakking, waarbij de twee contouren profielen zijn (oranje en paars), en de acht segmenten geleidingskrommen (turquoise). Een paar functies van " Beperk oppervlak " en " Gestikt oppervlak" later wordt het volume gegenereerd.
Het resultaat is een benaderende reactie op het initiële verzoek, aangezien de hoek van 20 graden strikt wordt gerespecteerd alleen voor de 8 geleidesegmenten. Let ook op wat kegels in de hoeken, een oplossing om de 20 graden te respecteren. Ik zie niet hoe ik het anders zou moeten doen. Hieronder zie je het uiterlijk van materiaalverwijdering.
Het proces is arbeidsintensief, maar als het essentieel is in het ontwerp... Model toegevoegd onder SW 2022. anthony_weiss0. SLDPRT (212,2 KB)
Je zit op het goede spoor. Ik dacht er vanmorgen weer over na en op papier werkt het.
Je 3D-schets is de juiste oplossing, maar je moet het combineren met wat ik in mijn eerdere berichten heb voorgesteld (er zijn er natuurlijk meerdere geweest).
De oplossing is denk ik om een lichaam te maken met de gewenste vorm Schets 3D zoals jij deed, vanaf daar: Je kunt misschien Surface gebruiken om een body te maken, maar ik raad het niet aan. Of maak een solide met twee schetsen, één boven en één onder. Je creëert een lichaam dat je aftrekt van het lichaam van je basisstuk.
Om het wat begrijpelijker te maken, ga ik uitleggen hoe deze pocket fysiek gemaakt moet worden. De randen van deze pocket met cilindrische bodem worden gemaakt met een Ø0,08 graveersnijder en een totale hoek van 40°, en de bewerking zal altijd naar het midden van de ring gericht zijn, vandaar de 20° naast de normale op het oppervlak.
Ik heb veel recente antwoorden gezien die ik snel zal proberen.
Waarom niet een heel eenvoudige oplossing, die nog gevalideerd moet worden. De " insert> functies > buigen... " van SW maakt het mogelijk om één of meer lichamen te vervormen door een geometrische transformatie aan hen toe te passen. De optie " Buigen " bestaat uit een vervorming door rotatie rond een as, geparametriseerd door een hoek. Een rechte (blauwe) sport kan zo een cirkelvormige ring (geel) worden.
Het eindresultaat, zonder en met materiaalverwijdering door de functie " Combineren ".
De nauwkeurigheid van de verkregen geometrie hangt af van de geometrische transformatie door SW. Het is eenvoudig te verifiëren dat de rechte staaf inderdaad een cilinder wordt. Maar het is moeilijker om ervoor te zorgen dat de constante 20-graden diepgang van de lichamen van de definitie na het buigen een 20-graden diepgang van de normale blijft. Visueel lijkt dit het geval te zijn. De afmetingen van de " rechthoekige creatie" moeten nog steeds worden gedefinieerd om de gewenste afmetingen van de " cirkelbuigende " versie te verkrijgen.
Hallo; Ik kom aan na de strijd, maar... Waarom gebruik je niet de plaatmetaalmodule?
Creatie van een (open) plaatmetalen kroon.
De buigstraal = kroondiameter/2 (Wees voorzichtig met de binnen- of buitendiameter... Ik denk dat ik de kwasten door elkaar heb gehaald voor mijn demonstratie... )
Het was echter erg praktisch om video-opnames te maken van het ontwerp van onderdelen (aan de andere kant gebruikte ik het niet veel, en als het gebeurt is deze optie al lang verdwenen).
In plaats van de buigfunctie te gebruiken, die (of destijds een gimmick was), gebruik ik de wikkelfunctie op een diameter.
Je maakt de reeks vormen nadat je je cilinder hebt gemaakt en je wikkelt je cilinder zodat je, denk ik, makkelijker en minder empirisch kunt rijden.
Maar ik zou graag je boomstructuur en je stuk willen zien om het gewicht te zien. Als dit de vorm is die je wilt, denk ik dat de vorige methode die ik voorstelde ook zou moeten werken. DAAR heb je een berekening nodig om de lengtes van de vormen te bepalen, maar niets onoverkomelijks
Je moet weten dat als je bewerkt en programmeert via SW, je op je 3D-ontwerpmethode moet letten, want de software die je 3D uitsplitst om de bewerkingsfasen te identificeren is gebaseerd op je ontwerp. Maar nu ben ik bang dat hij je met rare dingen confronteert (maar ze moeten wel vooruitgang hebben geboekt met deze tools)
Ter info: ik heb het shapetool geprobeerd, maar het werkt niet, of misschien door te prutsen dus ben ik ermee gestopt.