Extrudeer een oppervlak met een trek tot de normaal van een niet-vlak oppervlak

Hoi allemaal

Waarom niet een heel eenvoudige oplossing, die nog gevalideerd moet worden.
De " insert> functies > buigen...  " van SW maakt het mogelijk om één of meer lichamen te vervormen door een geometrische transformatie aan hen toe te passen. De optie " Buigen " bestaat uit een vervorming door rotatie rond een as, geparametriseerd door een hoek.
Een rechte (blauwe) sport kan zo een cirkelvormige ring (geel) worden.

Een geëxtrudeerd lichaam, met een constante trek van 20 graden, zal dezelfde transformatie ondergaan. Hetzelfde geldt voor herhaling van dit lichaam.

Na het buigen...

Het eindresultaat, zonder en met materiaalverwijdering door de functie " Combineren ".
image

De nauwkeurigheid van de verkregen geometrie hangt af van de geometrische transformatie door SW.
Het is eenvoudig te verifiëren dat de rechte staaf inderdaad een cilinder wordt. Maar het is moeilijker om ervoor te zorgen dat de constante 20-graden diepgang van de lichamen van de definitie na het buigen een 20-graden diepgang van de normale blijft.
Visueel lijkt dit het geval te zijn.
De afmetingen van de " rechthoekige creatie" moeten nog steeds worden gedefinieerd om de gewenste afmetingen van de " cirkelbuigende " versie te verkrijgen.

anthony_weiss1. SLDPRT (1,1 MB)

2 likes

Hallo;
Ik kom aan na de strijd, maar...
Waarom gebruik je niet de plaatmetaalmodule?

Nb: Ik realiseerde me net dat de optie "streaming playback" volledig verdwenen is uit de " Part Reviewer "... Ruiken :sob: :sob:

Het was echter erg praktisch om video-opnames te maken van het ontwerp van onderdelen (aan de andere kant gebruikte ik het niet veel, en als het gebeurt is deze optie al lang verdwenen).

1 like

Ik stelde Combine voor (aftrekken)

In plaats van de buigfunctie te gebruiken, die (of destijds een gimmick was), gebruik ik de wikkelfunctie op een diameter.

Je maakt de reeks vormen nadat je je cilinder hebt gemaakt en je wikkelt je cilinder zodat je, denk ik, makkelijker en minder empirisch kunt rijden.

Maar ik zou graag je boomstructuur :sweat_smile: en je stuk willen zien om het gewicht te zien. Als dit de vorm is die je wilt, denk ik dat de vorige methode die ik voorstelde ook zou moeten werken. DAAR heb je een berekening nodig om de lengtes van de vormen te bepalen, maar niets onoverkomelijks

Je moet weten dat als je bewerkt en programmeert via SW, je op je 3D-ontwerpmethode moet letten, want de software die je 3D uitsplitst om de bewerkingsfasen te identificeren is gebaseerd op je ontwerp. Maar nu ben ik bang dat hij je met rare dingen confronteert (maar ze moeten wel vooruitgang hebben geboekt met deze tools)

Ter info: ik heb het shapetool geprobeerd, maar het werkt niet, of misschien door te prutsen dus ben ik ermee gestopt.

Als je me het laatste deel kunt geven.

anthony_weiss06. SLDPRT (1,4 maand)

Goedenavond
De modellen die in mijn twee berichten worden beschreven, waren aan deze berichten gekoppeld (SW 2022) :wink:...

Niet gezien!

Bedankt

Ik heb net naar je model gekeken.
Een vraag: deze kamer moet voor jou gebruikt worden?