Extrusie alveool

Hallo

Ik zou graag dit  soort extrusie (bijgevoegd bestand) willen maken , ik kan niet  het  volume maken dat ik zocht

Bedankt voor je hulp

capture.png

Welke aanpak heb je geprobeerd?
Als het patroon gelijkmatig is verdeeld:
- Extrudeer een zeshoek zonder deze samen te voegen met de rest van de kamer;
- maak een 3D-schets om de hoekpunten van de facetten te definiëren;
- Maak plannen die door deze punten gaan.
- geëxtrudeerd materiaal uit deze plannen te verwijderen;
- herhaal het verkregen lichaam;
- Voeg de lichamen van de herhaling samen met de rest.

Als het er veel zijn, wat ik aanneem, zou het interessant kunnen zijn als deze reeks helemaal bovenaan de bouwboom staat, waardoor deze automatisch kan samensmelten met het vervolg.

9 likes

Hallo

Je kunt ook doen: een extrusie van een zeshoek, afschuining van 2 randen, een verwijdering van materiaal voor de rest en vervolgens een lineaire herhaling van het volumelichaam.

Voorbeeld bijgevoegd (SW2019)

Vriendelijke groeten

deel 2.sldprt
6 likes

Hallo

Ik kom op dit resultaat, is dat wat je zoekt?

Vriendelijke groeten

David

EDIT: voor de tutorial;

-Maak een zeshoekige extrusie.
-Maak een vlak1 met een rand en een tegenoverliggend hoekpunt.
-Gebruik vlak1 om een lijn te schetsen door het midden van het bovenvlak en een punt op de rand die wordt gebruikt voor vlak1.
- Creëer een "overal" materiaalverwijdering door de verwijderde zijde aan te vinken (selectievakje).
-Maak een as in het midden van de zeshoekige extrusie en loodrecht op de bovenkant.
-Gebruik de as om een cirkelvormige herhaling van de materiaalafname te maken.
-Klaar.

essai_ext_alv.jpg
2 likes

Het PRT-bestand.....

repetition_extrusion_alveolaire.sldprt

Hallo, op welke versie zit je?

Ik bied je een andere manier om de zeshoeken te modelleren zonder een vliegtuig te gebruiken.

1 - Ik begin niet met een zeshoek, maar met een diamant die ik afschuint met behulp van een verwijdering van materiaal met behulp van een lijn.

2 - Cirkelvormige herhaling x3 op 360° en vervolgens gecombineerd van de 3 volumes.

3 - Lichaamsherhaling in een gebied dat wordt begrensd door een oppervlak of een schets naar keuze.  geneste modus + hoek van 30°, voor afstanden hangt dit af van uw diamant/zeshoekige afmetingen. (EDIT: 30 of 60°, afhankelijk van de oorspronkelijke oriëntatie van je zeshoek)

4 - Omdat ik geen ander volume had, creëerde ik mijn oppervlak dat alles samenvoegt tot één volume. (wat niet geldig is als u uitgaat van een bestaand volume en in dit geval in plaats daarvan een gecombineerde volumes doet)

Vriendelijke groeten

Afbeeldingsbijlage voor betere leesbaarheid.

texture_hexagon_1.png
3 likes

@FUZ3D hey leuke methode.  Ik vind het erg leuk. Soms denk ik nog te veel als een machinist.
Goed gedaan.

@matos: Hebben we je vraag beantwoord?