Zoals velen die dit forum gebruiken, kom ik een probleem tegen.
Ik moet een structuur maken op een betonnen plaat (diamond point genoemd), dus deze bestaat uit verschillende hellingen. De 4 hoeken van de plaat hebben verschillende hoogtes evenals de middenpunten voor de afvoer van regenwater.
Ik wilde de functie "baas/gladgestreken" doorlopen, maar het vertelt me "kan de oppervlakken niet met elkaar verbinden", hoewel ik de uiteindelijke vorm zie die ik wil.
Het is waar dat SolidWorks niet accepteert om het volume te genereren door glad te strijken op basis van uw Sketch3 en Sketch3D2. Hij stemt ermee in om dit te doen door andere profielen en geleidingscurven te gebruiken voor deze afvlakking. De stappen: - herschik de schetsen in deze volgorde: Sketch1, Sketch3 en Sketch3D2. - open en voltooi de Esquisse3D2 door alle randen van het toekomstige volume te bouwen (zie afbeelding Dalle0.png). - Genereer het volume door de volume-afvlakkingsfunctie met behulp van de twee gesloten blauwe groepen als profielen en de 4 paarse segmenten, open groepen als geleidingscurven (zie afbeelding dalle1.png). Gebruik de functie SelectionManager om entiteiten te selecteren. Uw versie van SW is vrij oud, ik kan u alleen de bijgevoegde afbeeldingen aanbieden.
Een opmerking: het principe van de diamantpunt is om een oppervlak te genereren op basis van vlakken die beperkt zijn tot hun respectievelijke snijpunten. Het bovenoppervlak van uw volume voldoet niet aan deze definitie, oppervlakken zijn geen vlakken. Zorg ervoor dat het regenwater goed wegloopt...
Sorry, ik zie niet in wat het begrip traject vertegenwoordigt in het geval van een extrusie... Is dit de limiet van extrusie?
Vandaar deze andere mogelijkheid: - creëer een "grensvlak" met behulp van de 4 "zijden" van de 3D2-schets, - Maak vervolgens een volume-extrusie van de schets3 met de voorwaarde dat dit grensvlak eindigt.
Uiteindelijk lag de oplossing heel dicht bij het oorspronkelijke idee op basis van gladstrijken...
Het vergt echter wat tijd: het maken van de 4 (of 8) oppervlakken en vervolgens op deze 4 oppervlakken gestikt om uiteindelijk de extrusie naar het genaaide oppervlak te kunnen doen. Het grote voordeel van deze oplossing is dat deze altijd zal werken.