Hallo
QLQ kan me helpen bij het tekenen van de geometrie die op solidworks is bevestigd
Ik weet niet hoe ik de dennen moet laten verspreiden.
Bij voorbaat dank
solidworks.png
Hallo
QLQ kan me helpen bij het tekenen van de geometrie die op solidworks is bevestigd
Ik weet niet hoe ik de dennen moet laten verspreiden.
Bij voorbaat dank
Hallo
Ik denk dat het het beste is om assen te tekenen volgens de gewenste hellingen.
Vervolgens extrudeert u de profielen eenvoudig langs deze assen.
Anders is er ook de oplossing van plannen: teken vlakken volgens hoeken en extrudeer, maar het lijkt mij "chaotischer" dan de asmethode.
Opmerking: assen kunnen worden gemaakt op basis van schetsen.
Succes
Hallo
Ik denk dat je vals moet spelen en voor cirkelvormige herhalingen moet gaan.
Het doel is om het midden van de cirkel te vinden waar je pinnen elkaar kruisen om twee gelijktijdige en loodrechte assen te creëren die worden aangeduid als A1 en A2. Een beetje geometrie kan nooit kwaad! :-)
Dan
Teken een speld die ik P1 zal noemen.
Herhaalt P1 rond de eerste A1-as over het gewenste hoekbereik. Deze entiteit zal P2 zijn.
Vervolgens herhaal je P1 en P2 rond de tweede as A2 van hetzelfde hoekbereik.
Het enige wat je nu nog hoeft te doen is materiaal van je basis verwijderen en je bent klaar.
Als je problemen hebt met de realisatie wil ik je helpen!
Hallo
Als het deel wordt doorkruist door 2 assen van symmetrie, moet je er een kwart van tekenen en vervolgens herhalingen van de lichamen maken om ze in het geheel te reproduceren.
Als de assen van alle " pinnen " elkaar op een punt ontmoeten, kunnen we als volgt te werk gaan :
Maak de 2 vlakken voor de verticale en horizontale rijen en maak vervolgens de 9 vlakken voor de schuine rijen.
Teken op elk van de 11 vlakken de as die door het centrale punt loopt en maak er vervolgens een herhaling van (in de schets) met een hoek (hoekherhaling).
Dan 2 oplossingen :
Of maak een extrusie met blinde lengte in de kamer.
Ofwel als ze allemaal even lang zijn, teken dan de 1e in een ander deel, maak dan een assemblage, beperk de eerste door de as (geef de assen weer met T), en beperk een afstand tot het gezicht eronder, en kopieer dan met de beperkingen " om alleen de as voor alle anderen te beperken.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest!
Hier is een voorbeeld (uit uw beoordelingen)
Wat betreft de lengtes, als alle tips van je hengels op dezelfde hoogte moeten zijn, werkt mijn techniek niet en zal het nodig zijn om naar de oplossing van Lucas te gaan.
Merk op dat om dit effect in mijn oplossing te verminderen, hoe verder je deel van de twee assen verwijderd is, hoe minder het hoogteverschil zal zijn, maar hoe kleiner de hoeken zullen zijn.
Gezien het bijgevoegde bestand is er noodzakelijkerwijs een "middelpunt" van waaruit de assen kunnen worden gestart.
Het moeilijkste zal zijn om het te vinden, maar dan, wat de oplossing ook is, het zal snel gaan.
Zelfs als het betekent dat je het hele ding moet extruderen en vervolgens uitsnijden op een zijaanzicht, zou het goed moeten zijn.
EDIT: Wees echter voorzichtig, na opnieuw controleren lijkt het erop dat de symmetrie slechts op één as werkt (zie bijgevoegd bestand).
Nou, ik denk echt niet dat het geometriegedeelte moeilijk is.
Ik heb een beetje moeite om te begrijpen waarom het geen centrale herhaling is op twee hoekbereiken.
Ik koppel je aan een bouwhulpmiddel om de afstanden van je assen te bepalen.
http://ggbtu.be/m112350
Met de oplossing van Thomas.Guillard, maar door de rotatie-assen naar 45° te "draaien" (in plaats van op X en de andere op Z), en door een paar pinnen te verwijderen, krijgen we het beeld van het gegeven beeld.
Slt
@ Thomas: Dank u voor uw uitleg. Dankzij jullie werkwijze heb ik een ontwerp kunnen maken (zie bijlage)
Ik wil dezelfde hoogte hebben voor alle pinnen, maar ik begreep het niet @ Lucas 'methode
Groothandel
Je hebt twee opties:
Succes!