Defecte zijde na importdiagnose

Hallo

Ik heb een onderdeel geïmporteerd van UNIVER dat aan één kant een fout heeft.

Geen manier om het probleem automatisch op te lossen met "Probeer alles op te lossen" of door de geavanceerde methode.

Ik zie niet in wat het probleem is met dit gezicht (disjoint, gat, ?) en hoe ik deze fout kan oplossen.

Ik voeg het bestand toe:

chiusura_pneumatica_univer_ubp50ocu.sldprt

Hoi Aliende,

Kun je ons het swap-bestand geven dat je hebt gedownload?

Hoi @ac.cobra,

Ik heb het importbestand niet. Het is een oud project.
Ik heb me opnieuw geregistreerd op de website van UNIVER, maar ik wacht sinds gisteren op hun validatie.

Anders zou ik nieuwsgierig zijn om te weten hoe ik dit onderdeel zelf kan repareren, omdat het van tijd tot tijd gebeurt om bestanden met dit probleem te hebben.

Ik denk dat het uit de zeshoek moet komen, want als ik met de rechtermuisknop op het foutpictogram klik en ik verwijder het gezicht en ik probeer alles te repareren . Bijna alles kan gerepareerd worden, behalve de zeskant...   zie PJ

ac_cobra_427_chiusura_pneumatica_univer_ubp50ocu.sldprt
1 like

Ja, dat is interessant

Ik zal het van dichterbij bekijken.

Anders door "Entiteit controleren" te doen, laat SW me zien:

Ja dat heb ik ook gezien, ik denk dat hij de tangentie van de rand van de plaat en de schroef niet leuk vindt.

2 likes

Hallo

Het is de raaklijn tussen het platte gezicht en het cilindrische oppervlak van de schroef die hij niet leuk vindt, als je dit gezicht wilt kunnen repareren, kun je een beetje materiaal aan je kant toevoegen om je platte gezicht uit te breiden, dan in stap opslaan, deze stap herladen en vervolgens de voorste reparatie opnieuw uitvoeren en plotseling is alles gerepareerd.

Ik bevestig de trede die ik opnieuw heb gedaan door het gezicht met 0,1 mm te verlengen. Ik heb ook de sldprt opnieuw gedaan, maar ik ben in 2017 en ik zag dat je stuk in 2016 was, dus het zal niet erg nuttig voor je zijn.

Vriendelijke groeten

chiusura_pneumatica_univer_ubp50ocu. stap
2 likes

Geweldig @d.roger, de fout is inderdaad verdwenen!!

Heb je het platte vlak verlengd tot een oppervlak? Met welke functie?

Bedankt!

Hallo

Nee, ik bleef bij de basis, een schets en dan extrusie naar de oppervlakte ...

Ik heb voor deze optie gekozen, maar ik had ook een materiaalverwijdering kunnen doen op de diameter van de schroefkop. Het doel is om gewoon een beetje materiaal te plaatsen om raakvlakken tussen de rand van het gezicht en de diameter van de schroefkop te voorkomen.

Vervolgens stapje opnemen, deze nieuwe stap openen en repareren...

Vriendelijke groeten

1 like

En om het probleem te zien:

Het resultaat is dat:

Het is hetzelfde type bericht als op schetsen met kruisende profielen of raakranden, om te controleren kun je een schets maken aan de oranje kant, alle randen van dit gezicht erop projecteren, proberen een extrusie te maken en daar vind je de tangentie in kwestie...

Vriendelijke groeten

1 like

OK
Dankzij jullie 2 heb ik een paar bestanden om te retoucheren; Dit komt mij goed uit omdat het best vervelend is van die foutmeldingen die dan in de sets en subsets terecht komen.