Hier is mijn probleem, ik heb een vierkante basiskap gemaakt met een gedesoriënteerde evacuatie ten opzichte van de basis, in 2 delen, monteren in de hoeken, geen probleem voor een van de vellen, maar voor de tweede heb ik een probleem met vlakheid op een van de vlakken, dus in de hoek is de vouw niet goed gedaan (er verschijnt maar één rand), het is niet eens mogelijk om er een schets op te maken (ik wilde een vouw schetsen, maar dat was niet mogelijk) en het probleem is dat het me ervan weerhoudt om een vouw op de rand te maken om terug te keren naar de onderkant van mijn capuchon... Is dit een solidworks-bug of een defect van mijn kant? Ik gebruik Solidworks 2019SP04
Dus 2 dingen in rep 1, zet de buigradii niet, SW zal het voor je doen, in rep2 is er een hoek, dus het is normaal dat je niet plat bent. Om planmatig te zijn, moeten de randen evenwijdig zijn.
Oké, bedankt, ik begrijp het beter, maar ik ben verplicht om het niet-parallelle gezicht te hebben, het is het metselwerk van de klant, dus ik moet een manier vinden om een vouw te maken zonder de optie voor vouwen op rand te gebruiken
OBI WAN heeft helemaal gelijk, je hebt parallelle schetsen nodig in de 2 secties, anders is het oppervlak niet vlak.
Een oplossing is om hier een klein recht deel van 10 mm in te voegen en een klein hellend deel in de middelste schets om ook te minimaliseren (die ik dan maximaal minimaliseer afhankelijk van de buigradii)