Nieuw hier, ik geef toe dat ik een beetje verdwaald ben voor mijn probleem: ik heb een behuizing gemodelleerd, het ontwerp van de interne is klaar en de buitenkant ziet er een beetje "slug" uit. Ik ben op zoek naar een gefacetteerde weergave (zeshoeken bijvoorbeeld) om een modernere kant aan het uiterlijk van mijn doos te geven ... Een beetje in de geest van het Musée des Confluances in Lyon voor wie het weet.
Weet iemand of dit mogelijk is en hoe dit te doen? Ik vermoed dat mensen die wel ontwerpen niet vertrouwen op de gezichten om 1 op 1 te tekenen, toch?
Het buitenvolume werd oorspronkelijk op het oppervlak gebouwd , een paar radii en extrusies, vervolgens een schaal (geïnjecteerd deel, constante dikte, enz.), splitsing (doos/deksel) en werk aan de integratiegeometrieën van het interieur van de behuizing.
In PC een voorbeeld van hoe de romp eruit zou kunnen zien.
Het idee is goed... Maar het resultaat is teleurstellend, want gezien de grootte van het onderdeel zijn de driehoeken niet zo groot (zelfs niet met de grofste instellingen). Dus de weergave is goedkoper dan het ontwerp ...
Natuurlijk is het veel werk, maar zolang je in de oppervlakte bent, kun je "n" 3D-schetsen maken die je vult, dan naai je ze aan elkaar en voeg je het resultaat samen met je bestaande.
Als ik het goed begrijp, wil je je volume een beetje splitsen in het idee van een geodetische koepel?
Ik kon het stuk niet openen omdat het in 2017 is gemaakt, maar om je een voorbeeld te geven van hoe ik het zou hebben gedaan.
Kijk naar de eerste zeven pagina's van mijn tutorial. Ik zou deze actie meerdere keren hebben herhaald en vervolgens herhalingen en symmetrieën hebben gemaakt om iets te bereiken door de vlakken van je munt als vlak te gebruiken.