Facetteren van een gladde schaal

Hoi allemaal

Nieuw hier, ik geef toe dat ik een beetje verdwaald ben voor mijn probleem: ik heb een behuizing gemodelleerd, het ontwerp van de interne is klaar en de buitenkant ziet er een beetje "slug" uit. Ik ben op zoek naar een gefacetteerde weergave (zeshoeken bijvoorbeeld) om een modernere  kant aan het uiterlijk van mijn doos te geven ... Een beetje in de geest van het Musée des Confluances in Lyon voor wie het weet.

Weet iemand of dit mogelijk is en hoe dit te doen? Ik vermoed dat mensen die wel ontwerpen niet vertrouwen op de gezichten om 1 op 1 te tekenen, toch?

Hallo

Kunt u ons een zeefdruk van de kamer sturen met het deel dat u graag met fineer wilt? Zit jouw deel in de oppervlakte? 

2 likes

Hallo

Het buitenvolume werd oorspronkelijk op het oppervlak gebouwd , een paar radii en extrusies, vervolgens een schaal (geïnjecteerd deel, constante dikte, enz.), splitsing (doos/deksel) en werk aan de integratiegeometrieën van het interieur van de behuizing.

In PC een voorbeeld van hoe de romp eruit zou kunnen zien.

capture.png

Hallo

Probeer het onderdeel om te zetten in STL met een slechte kwaliteit, het heeft de neiging om facetten te creëren

Het idee is goed... Maar het resultaat is teleurstellend, want gezien de grootte van het onderdeel zijn de driehoeken niet zo groot (zelfs niet met de grofste instellingen). Dus de weergave is goedkoper dan  het ontwerp ...

Hallo

Heb je geprobeerd een textuur aan te brengen?

voorbeeld:

https://i.pinimg.com/236x/c9/cf/02/c9cf0249b0d69a81875501a6576e14cc--fabric-textures-wall-textures.jpg

S.B

1 like

Kun je je stuk plaatsen, ik zal het bewerken en je zult zien hoe ik hetzelfde heb gedaan.

1 like

Mijn probleem is niet om "een beeld" van facetten te hebben, maar de facetten zelf

>> achteraf een mal te maken op basis van de 3D, dus het is noodzakelijk om de vormen in het echt te hebben.

Maar esthetisch is het precies wat ik zoek.

Oké, als het op de hele kamer moet zijn, wordt het super ingewikkeld ...

1 like

In dit geval moet je je mouwen opstropen en aan de buitenkant uitsparingen in alle richtingen maken.

S.B

1 like

@AC Cobra: hier is een .prt "bijvoorbeeld". Ik weet niet zeker of ik de 3D uit de wanden van mijn doos kan krijgen.

boitier_cordon.zip

Natuurlijk is het veel werk, maar zolang je in de oppervlakte bent, kun je "n" 3D-schetsen maken die je vult, dan naai je ze aan elkaar en voeg je het resultaat samen met je bestaande.

Als ik het goed begrijp, wil je je volume een beetje splitsen in het idee van een geodetische koepel?

1 like

Zie deze link https://wiki.mcneel.com/fr/rhino/meshfaq

Met Rhino heb je mogelijkheden om je mesh aan te passen

@+

1 like

@dbz: Ja, in de geest, dat klopt! maar op een nogal onhandig model...

@gt22: Ik zal kijken of Rhino kan helpen om dat aan te pakken. Nooit gebruikt.

1 like

Ik kon het stuk niet openen omdat het in 2017 is gemaakt, maar om je een voorbeeld te geven van hoe ik het zou hebben gedaan.

Kijk naar de eerste zeven pagina's van mijn tutorial. Ik zou deze actie meerdere keren hebben herhaald en vervolgens herhalingen en symmetrieën hebben gemaakt om iets te bereiken door de vlakken van je munt als vlak te gebruiken.

http://www.lynkoa.com/sites/default/files/chapeau_pyramidale_depliable.pdf

Daar in de tutorial is het in vierkant, maar het werkt voor rechthoek en driehoek en Ø.

@ jij om plezier ^_^ te hebben

de methode (voor een driehoekig gaas) is niet ingewikkeld: maak een 3D-schets die zich vastklampt aan het oppervlak van uw onderdeel.

Het probleem is hoe je met de holle delen wilt omgaan.