Laat een schets verschijnen in de afgeleide van de icoin

Hallo;

Dat is het, ik zou graag een assemblage willen rijden van de schets van een ipiece.

De munten die met deze icoins worden gegenereerd, hebben echter maar één volume.

Het lukt me niet om de schets te maken waar dit boek vandaan komt!

Kun je me helpen?

Bij voorbaat dank!

Hallo, ik hoop dat ik me goed genoeg heb uitgedrukt, ik herhaal bij alle gevaren:

Grofweg zal het me moeten lukken om de schetsen van de Icoin te laten verschijnen in de stukken die door de Ipiece worden gegenereerd. Op dit moment krijg ik maar één deel.

Bij voorbaat dank!

Hallo! Is het mogelijk om ons te bereiken met een iPièce in kwestie? Ik heb Inventor op mijn werkstation

Hallo Aurélien,

Hier is de kamer.

Het is dus alleen de schets die me interesseert. Ik wil zijn afgeleiden gebruiken om een as en bepaalde ringen aan te drijven, evenals hun posities.

Vriendelijke groeten.

guide_axe.ipt

Mijn versie van Inventor is helaas te oud om de kamer te openen (ik ben in 2015), maar als ik het begrijp,

Het "guide_axe" deel zit in een assemblage met de "as" en "ring" onderdelen, 

U wilt de as en ringen adaptief maken volgens dit "guide_axe"-deel

Heb je erover nagedacht om deze onderdelen uit de assemblage te maken? Dat wil zeggen, om deze stukken te maken op basis van het "guide_axe"-gedeelte? Deze zullen volgen, ongeacht de grootte van "guide_axe"

Dank je wel Aurélien.

Sterker nog, dat is precies wat ik doe.

Behalve dat mijn assemblage (die waar de asgeleider, de as en de ringen zijn) zelf een Iassembly is. Waar ik de configuraties van de asgeleiders moet kunnen wijzigen. En helaas, in mijn Iassembly, kan ik de configuraties van "guide_axe" niet opnemen in mijn variabelen. (zie afbeelding in bijlage)

De enige manier die ik heb gevonden om de configuraties van "Guide_axe" te kunnen gebruiken, is door de afgeleiden te gebruiken, maar hier heb ik maar één carrosserie, dus geen schetsen, dus ik kan er niets mee rijden.

qlynkoa1.jpg

[BEWERKEN] KAPOT

Kun je expliciet schrijven wat je wilt rijden?

Vb.: Ik wil mijn montage aansturen via mijn schets, de afmetingen van de guide_axe worden bepaald op basis van ....

Om de relaties die tussen de verschillende bestanden moeten worden gelegd echt te begrijpen

Het is inderdaad niet gemakkelijk uit te leggen:

Ik wil de positie en geometrie van mijn as en ringen aansturen vanuit de schets van een "Guide_Axe" Ipiece.

Wetende dat al zijn onderdelen zich in een Iassembly moeten bevinden van waaruit ik de configuratie van mijn "Guide_Axe" -onderdeel kan regelen (dat is de moeilijkheid)

"Ik wil de positie en geometrie van mijn as en ringen regelen vanuit een "Guide_Axe" Ipiece.

Wetende dat al zijn onderdelen in een Iassembly moeten zitten van waaruit ik de configuratie van mijn "Guide_Axe" onderdeel kan regelen (dat is de moeilijkheid)"

Ik neem alleen je tekst om het eenvoudiger te maken.

Voor mij is er geen plaats voor het "Guide_Axe" -gedeelte, aan de andere kant zou de "Guide_Axe" -vergadering verstandiger zijn, laat me het uitleggen:

Stel je een "Guide_Axe" iSet voor met verschillende configuraties (Guide_Axe-20, Guide_Axe-22, ....)

Voor elke configuratie kunt u dimensies koppelen aan de onderdelen van de iSet "Guide_Axe"

U heeft dus geen pilotschets meer, maar een controletabel van uw verschillende parameters

Wat denk je?

Anders kunt u uw architectuur behouden met de schets van "Guide_Axe", maar er geen iPiece van maken. Je iEnsemble regelt de schetsinstellingen

1 like

Anders kunt u uw architectuur behouden met de schets van "Guide_Axe", maar er geen iPiece van maken. Je iEnsemble stuurt de schetsinstellingen aan.

Ok Aurélien, dus je bedoelt dat het mogelijk is om de afmetingen van een schets van een onderdeel uit mijn set dat het bevat te controleren? Ik weet niet hoe ik dat moet doen! 

Om dit te doen, moeten we relaties creëren tussen het stuk en het geheel.

1. U dient gebruikersinstellingen aan te maken via het tabblad "Instellingen" van het lint "3D Model", deze kunnen worden aangestuurd door de iSet (in het tabblad "Instellingen" na het aanmaken van de iSet)

2. U kunt nu de parameters van uw 3D-model beheren dat rechtstreeks in de assemblage is gemaakt, dat zal dienen als een "model" -onderdeel waarop u uw onderdelen (as, ring) zult maken op basis van de gemaakte vormen of schetsen.

Super Aurélien, ik kan de gebruikersparameter maken in de Iset. Maar eenmaal in de kamer krijg ik het niet meer terug!

Ik bereik het doel dankzij jou Dank je!

Was je in staat om het modelstuk te maken dat aan je iEnsemble is bevestigd? 

Ik heb mezelf enige tijd geleden dezelfde vragen gesteld als jij, dus als ik kan helpen... ;)

Hieronder ziet u welk tabblad u moet gebruiken om uw modelonderdeel aan te maken:

Ja, sorry, de gebruikersparameter zit in mijn modelgedeelte, ik heb zelfs "exporteren" aangevinkt.

Maar waar heb ik toegang tot deze instelling vanuit de Set?

Je moet hem hier ophalen om hem te kunnen besturen:

vue2.jpg

Oké, dat is het.

Maar met deze parameters (Lengte, Breedte) kunt u alleen een schets van uw assemblage controleren!

Zo zou ik het wel willen doen!  Gewoon een schets in de assemblage die de onderdelen aandrijft, maar als ik in een kamer ben en ik projecteer een montageschets, zijn de beperkingen die worden weergegeven sloten! Het is niet adaptief!

Trouwens, ik kan niet eens een onderdeel beperken in relatie tot een montageschets! Aan de andere kant, vergeleken met een schets van een andere kamer, kan ik... Ik moet een configuratieprobleem hebben, toch? Is er een optie in inventor die ik niet heb gecontroleerd?

Hallo fpinheiro!

Met een goede nachtrust en goedemorgen onderzoek kom ik tot dezelfde conclusies als jij en vond ik een rapport dat ik erover had gemaakt:

Ik had een assemblage gemaakt die uit 3 delen bestond, het ene deel was slechts een schets, de andere 2 waren eraan bevestigd. Anders is er een conjunctuurrisico

Als gevolg hiervan kan uw pilotschetsonderdeel een iPart zijn met configuraties, en deze configuraties zijn beschikbaar bij het iEnsemble

De 2 bestuurde delen moeten worden ingesteld op adaptief (klik met de rechtermuisknop -adaptieve >)

In de hoop je zo goed mogelijk te helpen....

2 likes

Nogmaals bedankt Aurélien,

Dus we zijn het ermee eens, je kunt alleen de parameters van de Ipièces gebruiken om de andere twee stukken te bouwen. OK.

En nog iets, ik merkte dat wanneer ik een deel van het inhoudscentrum (zoals een puck) ik mijn configuratie kan kiezen en ik heb qd mm de schetsen (in tegenstelling tot de Ipiece). Is het moeilijk om een ruimte te creëren zoals die in het contentcentrum?

Dit stuk zou ik tenminste als leidraad kunnen gebruiken, zelfs als het configuraties heeft! En dan kan ik "grootte wijzigen" selecteren als ik een andere configuratie wil.

Begrijp je wat ik bedoel? Wat denk je?

piece_du_centre_de_contenu.jpg

"Dus we zijn het ermee eens, je kunt alleen de parameters van de Ipièces gebruiken om de andere twee stukken te bouwen. Oké."

Nou voor mij ja, eindelijk van mijn tests!

Aan de andere kant kun je dankzij de geometrische beperkingen heel goed een onderdeel via een ander onderdeel bedienen, in dit geval zal er geen hangslot zijn. Ik geef toe dat ik erg gefrustreerd ben na het werken aan SW om deze functies niet te vinden op Inv...

Het leek mij dat de stukken in het inhoudscentrum iPieces waren met specifieke interfaces... Volgens

"En nog iets, ik heb gemerkt dat wanneer ik een deel van het inhoudscentrum (puck-type) neem, ik mijn configuratie kan kiezen en ik heb qd mm de schetsen (in tegenstelling tot de Ipiece). Is het moeilijk om een ruimte te creëren zoals die in het contentcentrum?"

Het leek mij dat de stukken in het inhoudscentrum iPieces waren met specifieke interfaces... Van wat je zegt, kun je de schets visualiseren, maar kun je hem ook zo gebruiken?

"Ik zou dit stuk tenminste als leidraad kunnen gebruiken, ook al heeft het configuraties! En dan kan ik "grootte wijzigen" selecteren als ik een andere configuratie wil. Weet je wat ik bedoel? Wat denk je?"

Ik begrijp uw strategie volledig en ik zou deze graag willen valideren, misschien moeten we via veel actievere Engelstalige forums op Autodesk-producten kijken....

Wij blijven op de hoogte!

Dan Aurélien;

Ik ben nu met iets anders bezig; maar ik probeerde te projecteren vanuit de schets van een element van het inhoudscentrum...

Nou, het werkt! Zie foto!

Het enige dat u hoeft te doen, is leren hoe u deze stukjes van het inhoudscentrum kunt maken, maar naar mijn mening is het de oplossing om te begeleiden met een geconfigureerde gidsschets...

Oef, ik zal in staat zijn om door te gaan met het maken van geconfigureerde sets ... Deze dingen zijn mijn delirium, dus ik walgde ervan dat ik het niet kon doen!

Heel erg bedankt voor je hulp!

projectionesquissedepieceducentredecontenu.jpg