Siteplannen maken op Solidworks

Hallo

Ik wil eenvoudig lay-outplannen maken in Solidworks.

Ik heb een set van meerdere machines en ik moet voor al deze machines een lay-outplan maken.

Ik heb mijn enorme 3D SolidWorks-assemblage van dit machinepark, maar het maken van een eenvoudig lay-outplan is een gedoe!

Als ik een top-down opname maak, worden alle details van mijn machines genomen, waardoor het plan onaangenaam is om te lezen en het al snel een puinhoop wordt. Ik zou eigenlijk alleen de rommellijnen van elke machine nodig hebben.

Ik had dit eerder geprobeerd te doen via schetsen, geëxtrudeerde sets, enz... Het werkte de eerste keer goed. Ik had ervoor gezorgd dat ik het geheel had gered. Maar vandaag, na het updaten van dit machinepark en het verplaatsen van enkele elementen, is mijn schets een echte puinhoop geworden...

Zou er een eenvoudige en effectieve oplossing zijn voor het maken van lay-outplannen op SolidWorks?

Hallo

Schakel uw machineassemblages over naar de SpeedPack-modus en behoud alleen de steunvlakken en de vlakken die worden gebruikt om uw plannen te dimensioneren.

Als u zich in SW 2014 of 2015 bevindt, kunt u er in de Speed Pack-opties voor zorgen dat het niet verborgen is dat u de muis nadert.

Voor meer informatie over deze modus, kijk in de online help of de tutorial.

@+

3 likes

Bedankt, maar is het mogelijk om deze assemblages lichter te zien op een tekening?

Het is me gelukt om een speedpack te maken, maar toen ik het naar de tekening stuurde, veranderde het niets...

Hoe verandert het iets?

Weet u zeker dat uw totale set de speedpack-versie van uw subassemblages gebruikt?

Om het te controleren, klikt u met de rechtermuisknop op de subset om te zien of deze kan overschakelen van ouder naar speedpack of van speedpack naar bovenliggend. Je kunt dit zelfs op de set koppen doen om alles van de ene modus naar de andere te schakelen.

Maak een screenshot van de boom van je assemblage, we kunnen meteen zien of je in speedpack bent of niet (pictogram dat verandert wat betreft de lichtmodus).

@+

1 like

Heb je een afbeelding die je woorden illustreert?

Ik denk dat als het alleen voor een implatatie is, het niet nodig is om elke noot te zien, toch?

Nee, inderdaad, het is niet nodig om de details weer te geven, ik heb alleen "vierkanten" nodig die de verschillende elementen vertegenwoordigen.