Sommige bijsnijdcontouren laten verdwijnen in tekeningaanzichten

Wis de bijsnijdcontouren van sommige tekeningaanzichten.

rognage_vue.jpg

Bij mijn weten is dit nog niet mogelijk op SolidWorks.

Ik ga een paar tests doen.

Zie de andere antwoorden.

1 like

Raar, op solidworks 2014 als ik een bijsnijden heb ik geen overzichtslijn, alleen een lijn die "de onderdelen sluit" (scherm bijgevoegd).

En zo niet, dan is het misschien mogelijk om de kleur van de omtrek van je streek te veranderen, bijvoorbeeld dezelfde kleur als de achtergrond en dan zien we het niet meer.

sans_titre.jpg
1 like

Hallo

Als ik op de weergave ben, maak ik mijn schets van wat ik wil bijsnijden en ik klik op de functie en heb geen overzicht... Aan welke kant van Solidworks sta jij???

Hallo

Het lijkt mij dat dit niet mogelijk is, maar je kunt de weergave omzetten naar een schets en ze daarna verwijderen.

De omtrek verschijnt alleen aan de uiteinden van het bijgesneden deel, probeer er een te maken zonder uit het onderdeel te steken en je hebt een omtrek aan alle vier de zijden.

Hallo

Heb je geprobeerd de lichamen en/of onderdelen te verbergen die zich bevinden op het niveau van de functies die je wilt laten verdwijnen? 

1 like

Oh ja, het kan een oplossing zijn Frédéric , verberg de kamer op de achtergrond als de afbakening van het bijsnijden erop staat, om te proberen.

Hetzelfde als vspemens.

In 2016 lijken de lijnen alleen de snede van een stuk af te bakenen

Maar nee, het werkt niet, jammer. Maar tegelijkertijd lijkt het mij logisch om afgebakende uiteinden te hebben voor een bijgesneden weergave, het verwijderen ervan kan het begrip van het zicht schaden. Als je ze echt wilt verwijderen, denk ik dat er alleen is door de weergave om te zetten in een schets, maar ik denk niet dat er daarna nog terug moet.

In feite, geef ik aan, heb ik het probleem alleen als het trimmen in een onderdeel zit, bijvoorbeeld een bovenaanzicht van een kleine machine op een zeer grote civiele techniek. Om een correcte esthetiek te hebben, is het fijner dat de contouren van het trimmen niet kalmeren. Maar inderdaad, ik denk niet dat het mogelijk is op SW.

Het blokkeert niet, maar het is altijd teleurstellend om de documenten niet te kunnen presenteren op de manier die je wilt.

In ieder geval bedankt voor je antwoorden en fijne feestdagen.

rognage_vue.jpg

Ik heb geen SW bij de hand om te proberen (vakantie verplicht), maar ik weet dat je de randen in een weergave kunt verbergen (http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Hiding_and_Showing_Edges.htm), bij een misverstand kan het werken.

U kunt inderdaad enkele stops verbergen, maar niet de bijsnijdende omtreklijnen.

1 like

Hallo

In feite komt het wanneer u een sectieweergave bijsnijdt???

Als u de weergave kopieert en plakt om bij te snijden; U kunt het probleem van het schetsen van een rechthoek of andere vorm omzeilen in de weergave die u wilde kopiëren en u selecteert de schets en gebruikt de detailweergavefunctie, daar heeft u de omtrek niet...