Ik zou de onderdelen van een assemblage in groepen willen plaatsen. Met andere woorden, om een meer synthetische en heldere as te hebben, zou ik de onderdelen van mijn assemblage in groepen willen rangschikken. Aan de andere kant zou ik dit willen doen zonder subassemblages te maken die het beheer van beperkingen moeilijker maken en updates langer.
Ik geloof dat er een element in dit verband is dat het mogelijk maakt om: - Onderdelen groeperen in een assemblage (alleen op het niveau van de bouwboom) - zonder subassemblages aan te maken in de directory die de assemblage en onderdelen bevat.
Zou je dit element kennen en hoe ik het kan maken?
in SolidWorks klik je met de rechtermuisknop op een onderdeel in de assembly en maak je een map aan en geef je deze een naam zoals je wilt. Daarna kun je er alle stukjes in doen die je wilt. Het werkt niet in Catia of is er niets vergelijkbaars?
Met Catia kunt u "Componenten" aanmaken in uw CATProduct. Hiermee kunt u PART classificeren zonder een bijbehorend bestand aan te maken; Aan de andere kant zult u hetzelfde probleem hebben met het beheren van beperkingen.
Ik zou eraan willen toevoegen, om het gemakkelijker te maken om een vergadering intern te reorganiseren, verander ik de volgende CATIA-opties.
1 ) Sta slepen/neerzetten toe.
2 ) Lijm "Tjrs"-componenten met montagebeperkingen.
Men moet niet vergeten het onderdeel flexibel te maken, anders zullen de beperkingen van de onderdelen die zijn gemaakt voordat het onderdeel in het onderdeel wordt verplaatst , niet werken.
Zoals eerder besproken, kom ik terug met een testcase.
De verzachte component werkt erg goed. Het stelt me in staat om onderdelen in dit onderdeel op te slaan en de beperkingen alleen op het niveau van de onderdelen te laten en niet op het niveau van het onderdeel (zie het voorbeeld Test2-Test3 dat werkt).
Trouwens, om dit te doen, doe ik niet de optie Componenten plakken "Tjrs met assemblagebeperkingen" (voor mijn specifieke behoeften). Hierdoor kan ik de beperkingen tussen de onderdelen allemaal op het niveau van het product houden. Dit is erg handig voor het uitvoeren van een linkherkenning in DMU Kinematics.
Anders, zelfs als dit ontspannen onderdeel werkt, moet ik nog steeds kijken of het niet mogelijk is om de procedure te automatiseren.
Inderdaad, zodra ik de componenten heb toegevoegd en de onderdelen in de componenten heb gesleept, worden de beperkingen in waarschuwing gezet (uitroepteken in een gele cirkel). Het is daarom noodzakelijk om de beperkingen opnieuw uit te voeren (zie voorbeeld deel 2). Dit is snel gedaan omdat ik mijn beperkingen had gecreëerd op basis van publicaties. Zou er echter geen methode zijn om de componenten te maken en de onderdelen in de componenten te plaatsen zonder de beperkingen te doorbreken?
Hallo inderdaad, als u de beperkingen in de componenten niet wilt verplaatsen, maar ze ter hoogte van het hoofd wilt laten, moet u de optie Componenten plakken "Tjrs met montagebeperkingen" niet selecteren.
Als gevolg hiervan zullen de beperkingen mislukken en vervolgens voert u ze opnieuw uit of sluit u ze opnieuw aan ( plusknop).
Geen keuze (het ideaal is om de onderdelen in de componenten te ordenen voordat de beperkingen worden gemaakt).
Het is daarom noodzakelijk om de beperkingen tussen de onderdelen beter te maken na het maken van de flexibele componenten.
Aan de andere kant is het probleem dat ik zojuist heb opgemerkt het volgende. In dit geval, wanneer u een beperking tussen 2 onderdelen wilt maken na het maken van een flexibel onderdeel, staat CATIA u niet toe om alleen de onderdelen te selecteren, omdat CATIA alleen de componenten selecteert.
Hoe kunnen we dan de beperkingen tussen 2 delen creëren als de flexibele componenten al zijn gemaakt?
Het feit van ontharding (een onderdeel of een subassemblage) maakt het mogelijk om beperkingen te creëren met de externe omgeving. U wilt twee onderdelen van hetzelfde onderdeel beperken terwijl u de beperkingen onder de hoofdassemblage heeft (rechts)?
Vraag me niet waar dit gedrag vandaan komt?? maar om dit te kunnen doen , moet u door de Ctrl-toets ingedrukt te houden de twee elementen selecteren die moeten worden beperkt voordat u het type beperking selecteert.
Ik zou je toch aanraden om een "VAST" stuk gietwerk te hebben ter hoogte van de kopconstructie.
Nee, het lijkt mij dat wat ik zoek niet helemaal overeenkomt met uw herformulering. De Ctrl of geen controle was niet effectief voor mij in de twee hieronder beschreven voorbeelden.
Dus ik ga proberen mijn behoefte te verduidelijken.
EXEMPLE1: Laten we 2 delen (deel 1 en deel 2) respectievelijk nemen in 2 verschillende flexibele componenten (component 1 en component2): - deel 1 in onderdeel 1. - deel 2 in onderdeel 2. Op dit moment kan ik geen beperking maken tussen de 2 delen, omdat alleen de componenten kunnen worden geselecteerd.
EXEMPLE2: Een ander voorbeeld, in mijn component 1, heb ik mijn gebouwde onderdeel dat ik graag wil repareren. Ik kan geen beperking van fixiteit opleggen aan mijn gebouwde onderdeel. Catia wil me dwingen om mijn fixiteit op het onderdeel te leggen. Ik zal je een voorbeeld bijvoegen.
1) Kunnen jullie mij feedback geven met deze nieuwe elementen?
2) Op het voorbeeld in kopie, stop je om een fixiteit aan te brengen op het frame in component 1?
EX 1 (geen PB) Ik maak de constraints-toets Ctrl en selecteer vervolgens het type constraints
Deactiveer de hybride modus, misschien komt de PB daar vandaan?
EX 2
Zoals ik al zei, moet het onderdeel of de subassemblage onder de hoofdassemblage vallen, in elke assemblage moet er een vaste referentie zijn (deze vaste referentie mag niet in een "verzacht" onderdeel zijn).