Laten we ons een cilinder voorstellen met verschillende verwijzingen. Deze cilinder is een first assy n°1. Op deze cilinder is er de mogelijkheid om andere optionele onderdelen te monteren. Deze vormen een tweede assy n°2 (deze heeft geen invloed op het probleem in kwestie).
Deze twee SS/Assy zijn gegroepeerd in één Assy : Assy_general.
De assy n°1 (cilinder) heeft verschillende configuraties: #Ref1, #Ref2, #Ref3, enz. Merk op dat de keuze van de configuratie van deze set wordt gemaakt via de Configuration Publisher.
De assy_general heeft drie configuraties: #Open ; #Movable ; #Close. Deze laatste maken het mogelijk om de assy_general van de cilinder in open stand, in gesloten stand of vrij van beweging te maken.
Probleem:
Wanneer de actuator is geconfigureerd en dus een bepaalde referentie (configuratie) krijgt, volgt deze laatste niet in de configuraties van de Assy_general. Voorbeeld:
Laten we zeggen dat ik referentie 1 (#Ref1) voor de cilinder wil, en ik zit in de Assy_general configuratie #Movable (bijvoorbeeld) bij het configureren van assy1. Dus ik klik op assyN°1 in de boomstructuur, open de Configuration Publisher, wijs de #Ref1 toe, sluit de Configuration Publisher.
Ik weet dat het handmatig kiezen van een configuratie de keuze laat tussen [voor alle configuraties; alleen deze configuratie, enz..], maar vervolgens, bij het gebruik van deze assy, is het absoluut noodzakelijk om door de configuratie-uitgever te gaan.
Het enige wat u hoeft te doen is met de rechtermuisknop op uw assembly te klikken in de creatieboom en te kiezen voor "Component configureren"
Als u 2 verschillende samenstellingen van deelassemblages in 2 assemblageconfiguraties hebt, hebt u toegang tot een tabel waarmee u elke assemblageconfiguratie voor elke assemblageconfiguratie kunt kiezen
Ik heb dit eerder geprobeerd, maar deze methode is niet geschikt.
Gewoon omdat ik wil dat de configuratie van assyN°1 hetzelfde blijft in ALLE configuraties van de assy_general, en dit na elke wijziging van de configuratie van assyN°1.
In feite hoeft u hem niet elke keer te vertellen dat de toewijzing van deze of gene configuratie van assyN°1 ALLE configuraties van de assy_general moet beïnvloeden. Deze wijziging moet automatisch worden doorgevoerd.
Vergeef me, het is niet gemakkelijk uit te leggen.
Ik zou eerder zeggen dat ik de configuraties van mijn deelverzamelingen wil volgen in de configuraties van mijn ensemble. Maar dit zonder hem te hoeven vertellen dat die en die keuze van zo'n configuratie van een deelverzameling moet worden toegewezen aan "Alle configuratie" van de verzameling.
Bijv. > vóór de wijziging van een van de deelverzamelingen (ss/assyN°1), terwijl het zich in de configuratie van de algemene verzameling bevindt #Open
We kunnen zien dat de configuratie van ss/assyN°1 is veranderd, maar ALLEEN in de configuratie van de algemene set #Open. In de #Movable- en #Close-configuratie heeft ss/assyN°1 nog steeds de #Ref1-configuratie.
> Wat ik zou willen na het wijzigen van een van de subsets (ss/assyN°1)
Laten we zeggen dat dit op zich in normale tijden eenvoudig is. Kies gewoon "Alle configuratie" bij het wijzigen van de configuratie van een van de subassemblages. Het probleem hier is dat ik niet direct door de configuratienamen ga. Ik gebruik de Configuration Publisher, waarmee ik de kenmerken van mijn cilinder kan kiezen, en vervolgens is het de Configuration Publisher die de configuratie van de subset kiest die overeenkomt met de gekozen kenmerken. Er is dus geen stap waar u "Alle configuratie" kunt kiezen. Dat is het probleem.
Dus ik zou zeggen dat het een verhaal van verbinding is.
We kunnen zien dat de configuratie van ss/assyN°1 is veranderd, maar ALLEEN in de configuratie van de algemene set #Open. In de #Movable- en #Close-configuratie heeft ss/assyN°1 nog steeds de #Ref1-configuratie.
> Wat ik zou willen na het wijzigen van een van de subsets (ss/assyN°1)
Dus zoals @Pascal gezegd, je hebt het onderdeel geconfigureerd door een rechtermuisklik in de finale en je kunt kiezen welke subassemblages worden verwijderd of niet en welke configuratie wordt gebruikt!
Wees voorzichtig, Solidworks beheert het erg slecht en je zult snel beperkingen realiseren die worden teruggedraaid, modellen die niet worden bijgewerkt of zelfs configuraties. die zich niet goed hebben aangetrokken...
Succes!!!
Ps: Heilige koe! Het kostte me veel tijd om het te begrijpen!! :) maar dankzij je tweede uitleg denk ik dat ik er wel ben gekomen!
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te proberen mijn probleem te begrijpen:)
Maar helaas, het lijkt erop dat ik mijn probleem nog steeds niet goed kan uitleggen.
Laten we zeggen dat "Component configureren" niet geschikt is omdat er geen "Vaste" subconfiguratie is. De configuratie van de ss/assyN°1-subassemblage zal waarschijnlijk vaak variëren.
Ik probeer nog meer te vereenvoudigen. : Als ik de configuratie van ss/assyN°1 verander, moet deze hetzelfde zijn zonder de 3 configuraties van de algemene set.
Component configureren is goed als u specifieke subconfiguraties wilt die verband houden met de configuratie van de algemene set. In dit geval wil ik alleen dat de configuratie van de deelverzameling = is in ALLE configuraties van de algemene verzameling.
Alsof ik "rechtsklikkend" op mijn subset ss/assyN°1; dat ik de gewenste configuratie heb gekozen uit het kleine drop-down menu; dat ik "Alle configuratie" heb gecontroleerd voordat ik valideerde; en dat heb ik gevalideerd. Dus de configuratie van mijn deelverzameling zou zijn veranderd in de huidige configuratie van de algemene verzameling, maar OOK in ALLE andere configuraties van de algemene verzameling.
Maar ik herinner je eraan dat ik door de Configuration Publisher ga om de configuratie van mijn subset te kiezen, en helaas, als gevolg daarvan, heeft de subconfig ALLEEN invloed op de huidige configuratie.
Laten we zeggen dat het antwoord op mijn probleem "Alle configuratie" zou zijn, maar het zou automatisch moeten worden gedaan na het valideren van de gewenste instellingen in de Configuration Publisher.
Ah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oké, dus nee, het zal ofwel alles in dezelfde positie zijn, of je zult configuraties moeten maken. in de verschillende posities!!
Ps: dit onderwerp deed me denken aan een montage die ik op tv had gezien van een interview tussen Kaamelott en Hollande (om te zien dat het een advies is:) )
Ik was lol, dacht er gewoon aan, probeerde het probleem te begrijpen :)
Nou, na veel tijd te hebben besteed aan het zoeken naar een oplossing, heb ik er uiteindelijk geen gevonden. Dus begon ik met een andere ontwerpmethode.
@G.
Ik deed wat je zei, ik creëerde indirect mijn #Open #Movable #Close configuraties in de ss/assyN°1, die het aantal configuraties van de subset vermenigvuldigde tot de macht 3. Ik heb dus maar één configuratie in de algemene set, omdat ik nog niet heb gevonden hoe ik mijn probleem kan oplossen.
Uiteindelijk, na het spelen met de beperkingen en schetsen, is de keuze om de actuator in de open, bewegingsvrije of gesloten stand te hebben deze keuze in de Configuration Publisher.
Heel erg bedankt voor je hulp, dat is wat me hier heeft gebracht!