Verwijderen van materiaal in een constante spiraal op een variabele roldiameter

Hallo

Ik ben op zoek naar de oplossing om een spiraalbewerking uit te voeren op een tonvormige rol die past bij de constante straal van mijn wiel.

Kortom, de kiezelsteen zal de drijvende kracht zijn.

De rol heeft een x-straal volgens het gedefinieerde profiel.

Ik werk met een omnidirectioneel rolprincipe om defecten te corrigeren.

Morgen zal ik een vereenvoudigde aanpak indienen met een herhaling van materiaalverwijdering, maar niet in een spiraal, het risico is dat er een verticuteermachine ontstaat die mijn deel snijdt om te worden geroteerd.

Dank u voor uw hulp.

Spectrum.

een soortgelijke rol die moet worden aangepast om griptests uit te voeren en uitglijden te voorkomen.

galet.jpg

Hallo @spectrum 

Zoiets?

spiralsurgalet.png

Hallo, dat is perfect! Ik denk aan je aanpak, of je hebt meerdere propellers in verhouding tot een diameter.... Maar hoe zorg je ervoor dat de verschillende propellers uiteindelijk samenvallen op één propellerpad. Op het forum vond ik deze aanpak met dit voorbeeldbestand.

Ik ga er vanochtend aan werken, ik zal mijn voortgang indienen.

Vriendelijke groeten.

Spectrum

spirale_lucas_martin1.sldprt

Hier is mijn aanpak vanmorgen, bedankt voor je hulp en je model.

3D-schets op het oppervlak, met waypoints onderbroken door opeenvolgende vlakken die een constante stap reproduceren.

Ik heb de vrijheid om een veelheid aan variabele vormen te hebben, al dan niet toenemend, completer dan een propellerondersteunde functie.

Spectrum

essai_par_matiere_par_balayage_en_surfacique_ok.jpg

Hallo

Een andere mogelijkheid is om een spiraal te maken die op het torische oppervlak van de rol is opgerold, gevolgd door een verwijdering van materiaal door te scannen...
Het onderdeel is bevestigd in SW 2019 versie.

Vriendelijke groeten.

verwijderinghelicetoroidale.sldprt
5 likes

Hallo M.blt,

Heel erg bedankt, ik wist niets van dit gebruik van een opgerolde propeller, ik was beperkt door de ondersteuningsschets, d.w.z. een cirkel met de enige mogelijkheid om een taps toelopende toe te voegen... Fijne dag.

Spectrum.

robot_boule.jpg
1 like

Leuke truc die deze techniek om de helicoïde op elke vorm te genereren.