Maak een trechter

Hallo allemaal

Hier ben ik een echte geit in oppervlakte en ik heb dit stuk te maken. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het alsjeblieft kan maken? (Zie blad 1 van de PDF 

Bij voorbaat dank! 

llp240-20160602134806.pdf

Hallo

In feite hoef je het niet in het oppervlak te doen, je maakt de onderste schets met een extrusie van 140 nadat je een schets hebt gemaakt om het bovenste vlak van de trechter te plaatsen. je maakt een schuin plan; Hierop schets je de bovenkant van de trechter. En dan doe je een gladgestreken baas/basis en de draaibank en speelgoed...

Ik maak geen munt voor je omdat ik in 2016 ben...

5 likes

zie bijgevoegd bestand in SW 2012

gedaan in volume Ik heb je 2 ovalen gemaakt omdat ik je kanten niet zo goed begreep

@ u om indien nodig te corrigeren

Als je hem wilt uitvouwen zul je de kamer in 2 delen moeten splitsen

De kegel en het rechte deel

@+ ;-)

entonnoir_anthony.sldprt
6 likes

Hallo

Zoals @AC Cobr 427 zo goed zegt, heb je geen oppervlakte nodig @g22 het bewijst. Alles wat kan worden opgesplitst in een eenvoudige geometrische vorm is haalbaar in volume. Alles wat barbaars is, moet naar boven komen.

Moge de kracht met je zijn.

4 likes

Dank u voor uw antwoorden! 

Inderdaad, ik had niet nagedacht over de afgevlakte basisfunctie. En ik weet niet waarom, maar ik kon mijn hellend vlak voor het ovaal erboven niet plaatsen.

@gt22 ik je voor de kansen begreep, begreep ik ze in het begin ook niet echt ;)

1 like

Het eenvoudigste zou zijn dat je een schets maakt met de positie van de punten (H 470  en 270, dan 1000 lang  en 420 vanaf de rand van de huls), dan maak je een plan dat de 2 punten 470 en 270 herhaalt en daar kun je je schets plaatsen....

1 like

Heb je nu begrepen hoe je dit hellende vlak moet doen?

Ja ja in feite dacht ik dat ik het kon doen ofwel oorspronkelijk met de originele plannen of anders met schetslijnen zoals jij deed, behalve dat ik de focus niet had gelegd.

1 like

De punt die ik heb gezet wordt gebruikt om een constructielijn te plaatsen

En vanwege dit feit, aangezien deze lijn loodrecht staat op de vlakke helling 

Het is supereenvoudig om je plan te maken

Referentie Geometrie/Plan

Selecteer de lijn en vervolgens het punt

Dat is super simpel en op welke van + je vlak is gecentreerd op de as van je schuine lijnlengte

Hier is het @+

1 like

Ik snap het! 

Moeilijk om nu het beste antwoord te kiezen:p

2 likes