Maak een videowall met schuine schermen met norcan profielstructuur

Hallo

Ik kom naar je toe om advies te vragen over de vraag van een klant voor een videowall. Ik laat je het verzoek in kwestie zien:

Als onderdeel van mijn studie voor een GC-klant heb ik een kostenberekening nodig voor:

Videowall bestaande uit (3 kolommen – 2 rijen):
 8 x 55-inch Dahua LM55-S400 beeldschermen
 PushPull-ondersteuning
 Variant 1: Vaste ondersteuning (toegang via luiken tot de niet-dragende scheidingswand die de technische galerij vormt.
 Oriëntatie van de zijkanten mogelijk (eerste aanvraag – plan in bijlagen)
 Bij voorkeur bevestiging van de plaatstructuur (hoog of laag). Vrijstaande variant.
Voorstel 1 om mij te doen:
 Open en ongebruikte ruimtes afdekken met hout, kast... INDIEN MOGELIJK
 Installatie van de structuur en schermen.
 Levering van 55-inch DAHUA randloze schermen of gelijkwaardig

Ter herinnering (volgens plan) de afmetingen van de constructie:
Breedte 6m
Hoogte 2,7 m in totaal

Voorstel 2 indien technisch mogelijk:
Hangende structuur verstijfd om een voetafdruk tot halverwege (ca. 1,40 m) te voorkomen.
Altijd met basis PushPull-bevestigingen."

Het verzoek zelf ligt dus voor de hand, maar de schermen moeten 172° gekanteld worden ten opzichte van de andere, maar de steunen zijn niet kantelbaar en ik gebruik norcan profielen als structuur. Voor de kenners, heb je een haalbare oplossing?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Hallo

Wat heeft dit met SOLIDWORKS te maken!!   ;-)

Norcan heeft geschikte hoekverbinders, maar voor meer sterkte begint u met hoekuitsparingen tussen elk profiel om ze van begin tot eind te monteren. Bij HEPCO hebben ze verzonken scharnierende connectoren, als je profielen in een sleuf van 10 zitten, staat niets je in de weg om ze te gebruiken als het eenvoudiger is.

Ofwel op NORCAN N1546 draaiplaten maar te plaatsen op de bovenkant van de profielen, of 45x90 _N 1128 dynamische verbindingen met vier M8 schroeven.
Als je massabeperkingen hebt omdat je een brugeffect hebt zonder ondersteuning, kun je zelf frames maken in lasersnijden direct in de juiste hoek en dikte, vast waar het je uitkomt.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Heel erg bedankt voor je advies, ik heb er een kunnen toepassen om mijn muur van afbeeldingen te maken en sorry voor de zeer late reactie, het was niet erg correct van mijn kant. Zoals je misschien op een ander bericht hebt gezien. Ik ben op zoek naar een houten bekleding van de structuur, maar met de schermsteunen en het gebrek aan ondersteuning in sommige delen van de videomuur, kan ik geen oplossing vinden voor de houten bekleding en vermijd het plaatsen van te brede en lange dienbladen om geen te zware dienbladen te hebben. Ik heb een voorbeeld van mijn werk bijgevoegd, zoals je kunt zien, voor de zijkanten, laten we zeggen dat er geen problemen zijn, maar onder de schermen en daarboven waar de lege ruimtes zijn, is er geen steunpunt om de planken te leggen en de hoeken op 172° is een probleem voor mij. Bij voorbaat dank voor uw antwoord

test_rendu_mur_dimages_stanley_security.jpg

Wat weerhoudt u ervan om dwarsbalken toe te voegen om extra panelen te ondersteunen?

Als het alleen is om de gaten te dichten, hoeven de planken niet bijzonder dik te zijn

2 likes

Hello@maxime leviels_1

Ongeacht de dikte van uw extra panelen (zie de suggestie van @stefbeno), kunt u ze bevestigen met groeven en clips voor zwevend parket of plinten.

https://www.google.com/search?q=Clips+pour+plinthe&tbm=isch&ved=2ahUKEwjp1cm8s4LwAhWK_IUKHf_VAl4Q2-cCegQIABAA&oq=Clips+pour+plinthe&gs_lcp=CgNpbWcQAzICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAA6BggAEAgQHjoECAAQHjoECAAQGFDfH1jcK2DqOGgAcAB4AIABfIgBpQaSAQM3LjOYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=RFJ5YOmjMYr5lwT_q4vwBQ&bih=1292&biw=2423&client=firefox-b-d

Voor het onderste deel hoef je alleen maar houten deuvels te plaatsen die uit de horizontale doos steken en voor de bovenkant om de beroemde s-clips te plaatsen. Met de haringen kunt u de afdalingen van zeer lage belastingen herstellen, maar ze zullen voornamelijk worden gebruikt om een bevestiging aan de onderkant mogelijk te maken, anders wordt deze afgescheurd door een radiale beweging (de axiale is verticaal).

Vriendelijke groeten

PS: Bedacht met de KISS-methode