Om een animatie te maken bij de montage?

•  

Een animatie maken over de montage?

Messagedoor coconuttranchecrotte » 21 mrt 2017, 17:27

Bonzoir :mrgreen: ,

Ik heb momenteel een project om twee motoren en een badmintonshuttle te modelleren (zie screenshot)
Ik heb de montage al, ik moet de animatie nog doen, maar ik kan het niet... :(
Ik zou graag willen weten hoe ik de twee motoren kan laten draaien, en ervoor moet zorgen dat het vliegwiel tussen de twee motoren "valt" en op een natuurlijke manier door de twee motoren wordt aangedreven :oops: , zonder dat ik zelf zijn baan hoef te bepalen :mrgreen:
En indien mogelijk, heb een curve van dit traject...

Bedankt voor je hulp  :shock: :shock: :o

Met vriendelijke groet, coconuttranchecrotte.
2 likes

Hallo

Hoe de motoren het stuur "aandrijven" als ze niet met elkaar in contact komen volgens uw tekening...

3 likes

Je moet SW-simulatie gebruiken, maar het zal gemakkelijk te modelleren zijn.

1 like

Voor je animatie moet je vals spelen

Hier is mijn gedachte: 

Maak een virtueel onderdeel dat rechts van uw motoren is bevestigd (rol)

zodat dit deel van de ene schijf in de andere met elkaar in contact komt

Dat betekent dat wanneer je de ene motor laat draaien via het contact van je schijven, je andere motor gaat draaien

via contact van de schijven

Daarna dus de diameter van de schijven = de diameter van je rollen + de diameter van de kop van je stuurwiel

Dat betekent dat het natuurlijk je rollen zijn die in contact komen met de kop van het stuur, aangezien je deze schijven gaat verbergen

Na voor het traject is het beste denk ik

Maak een schets via een spline die samenvalt met uw as van de kop van uw stuur

Dus door het midden van de hoogte van je kiezels gaan

De lengte van deze spline kan variabel zijn, afhankelijk van de rotatiesnelheid van uw motor 

Hier is mijn mening

@+

1 like

Je moet de animatiemodule gebruiken of meer pro motion als je die hebt.

Anders is een leuk nieuw ding de Constraint Driver-functie die een snelle animatie mogelijk maakt.

3 likes

De montage van DoubleL was op de foto niet af, het stuur raakt de twee rollen.

gt22 Ik begreep niets van je schrijven, sorry.

Alan. ERP: Motion is beschikbaar op de pc's van de middelbare school.... maar ik kan geen tutorial vinden

Sterker nog, ik denk dat gt22 betekende dat je tangensschijven (schetstype) moet maken zodat een rol wordt aangedreven door degene die gemotoriseerd is . En dat de baan van het stuur moet worden gemaakt met een spie die in een schets kan worden geconfigureerd, op een middenvlak tussen de rollen en in de as van het stuur.

1 like

A.Leblanc ah oké, maar idealiter wilde ik dat het stuur door de rollen werd gelanceerd, zonder dat het traject vooraf werd vastgelegd ... dat het stuur door wrijving wordt gelanceerd en vervolgens in vrije val komt

of @ een leblanci dat is de uitleg