Maak een compositie om te maken met co-complete mappen

Hoi allemaal

Ik heb misschien slecht gezocht, maar ik heb geen antwoorden op mijn probleem gevonden.

Ik leg deze daarom aan u voor. Ik heb bestanden met gerelateerde onderdelen en tekeningen die niet in elkaar zijn gezet.

Ik wil composities kunnen maken om mee te nemen, maar het volledige bestand en niet bestand voor bestand.

Is er een oplossing om dit te automatiseren of is het absoluut noodzakelijk om alle elementen in elkaar te zetten om ze allemaal samen te kunnen nemen?

Samenvattend is de vraag: is het mogelijk om een compositie te maken om met een map te maken?

Bij voorbaat dank

1 like

Beschikt u over de mycadtools?

Als dat zo is, is het mogelijk, zo niet, ik denk niet dat het haalbaar is, behalve misschien met een macro, maar ik betwijfel het.

2 likes

Hallo 

Ik doe een simpele copy-paste van de map op het bureaublad en hernoem de onderdelen vervolgens via Solidworks 

1 like

Om een take-home-compositie te laten werken, moet er een (computer)link zijn tussen de bestanden (dus drw->asm/prt, prt/asm->asm/prt).

Niets weerhoudt je ervan om snel een asm te maken (gewoon door er zonder beperking bulk in te gooien), gewoon om de prt/asm te groeperen om te exporteren.

Het valt nog te bezien wat het criterium is dat de bestandslijst definieert (plaatwerkonderdelen, bewerkte onderdelen), in welk geval een aangepaste prop zou kunnen helpen om een macro/hulpprogramma te gebruiken.

1 like

Ben het eens met Bart Projectmanager, de Mycadtool tool is hier het beste voor.

1 like

Hallo 

Ik weet niet of het kan helpen, maar als je een map kopieert waarin onderdelen, samenstellingen of tekeningen staan die gekoppeld zijn, dan zoekt Solidworks altijd eerst naar gekoppelde bestanden uit de map waarin je je bestand hebt geopend. 

Van mijn kant ben ik tevreden met:

- Sluit Solidworks zodat het zich het pad van het origineel niet herinnert

- Maak een ZIP van de volledige map in kwestie om een back-up te bewaren in geval van problemen

- Kopieer/plak de hele map of pak deze ergens anders uit

- Start Solid opnieuw op en werk in de nieuwe map

Ik geef toe, het is een beetje een radicale oplossing, maar het werkt geweldig (en stelt me bovendien in staat om een back-up van de vorige versie te bewaren)

Ik bewaar het archief minimaal 3 dagen en afhankelijk van de behoeften verwijder ik het of niet.

Hoi allemaal

Bedankt voor je antwoorden, door een mix te maken van al je ideeën, krijg ik wat ik wil.

* Indien nodig maak ik een montage die alleen gebruikt wordt om mee te nemen en daarna "compositie to go"

* indien nodig gebruik ik Antrenammer om het hernoemen van de bestanden af te ronden.

* Vervolgens worden de links opnieuw gemaakt wanneer de bestanden voor de eerste keer worden geopend, waarbij het bestand wordt aangegeven dat SLDWKS niet kan vinden omdat het zijn naam heeft gewijzigd.

Niet per se heel academisch, maar dat vind ik prima.

Dank u voor uw hulp.

3 likes

Het is beter om te hernoemen wanneer u de afhaalcomp ("selecteer/vervang"-knop)  maakt in plaats van met een Antenamer.