Hallo
Ik heb een aantal onderdelen waarvoor ik geoptimaliseerde kopieën heb gemaakt.
Ik wil graag een componentencatalogus maken van deze geoptimaliseerde kopieën.
Om dit te doen, kan ik een component in een catalogus invoegen door te doen: van een onderdeel dat een geoptimaliseerde kopie heeft, Invoegen --> Smart Models --> Opslaan in een catalogus.
Mijn onderdelen komen binnen in een catalogus die ik heb gemaakt met behulp van de cataloguseditor.
Aan de andere kant wordt elk onderdeel in een PowerCopy-hoofdstuk geplaatst en wordt elk onderdeel niet bij zijn naam genoemd, maar bij zijn naam, maar bij zijn constructie-inputs.
Zou ik willen:
- verwijder het hoofdstuk PowerCopy,
- Behoud de naam van de geoptimaliseerde kopie als de naam voor mijn componenten en niet de naam van de inzendingen.
Heeft u ideeën om deze wijzigingen aan te brengen en mijn catalogus beter te presenteren?

Heeft u daarnaast links waar we de basisprincipes met betrekking tot de catalogus kunnen leren? Waar wordt de componentenfamilie bijvoorbeeld voor gebruikt? Ik zie niet echt in wat een hoofdstuk onderscheidt van een familie van componenten.
Bij voorbaat dank voor uw advies.
Hallo
Iconen in beeld:

Om een catalogus te ordenen, kunt u deze het beste handmatig maken, niet door
Invoegen --> Slimme sjablonen --> Opslaan in een catalogus.
We beginnen met het maken van de catalogus:
We maken de hoofdstukken (map onder Windows-equivalente map).
Er worden families gecreëerd (groepering van vergelijkbare elementen).
We definiëren dit allemaal: (naam, trefwoorden, miniatuur)

Om de geoptimaliseerde kopieën te integreren, moet het bestand tijdens de sessie worden geopend en vervolgens
We activeren de familie of we bergen de kopie op (dubbelklik).
Het componentpictogram wordt actief
In het venster moet u "Selecteer een functie" kiezen.
Dan zullen we verwijzen naar de geoptimaliseerde kopie in zijn CATPpart (we gaan door het (Venster) tabblad van catia) of, praktischer, we werken in verticale venstermodus.
Wanneer u klikt, activeert de CATIA-kopie de catalogus opnieuw (deze is gemaakt)!
Daarna (wat betreft hoofdstukken en families, definiëren we de atributen van de kopie).
2 likes
Hoi Franck,
Dank u voor uw hulp. Uw feedback is heel duidelijk.
Kleine vragen:
1) Is het nodig om een familie van componenten in een catalogus te maken? Als het niet verplicht is, hoe maak je dan een component aan zonder eerst een componentfamilie te maken?
Het lijkt mij dat ik dat doe omdat ik de optie "een component toevoegen" alleen heb als een "componentfamilie" is geactiveerd. Het zou prima zijn als ik geen niveau van "familie van componenten" zou maken. Ik vind een hiërarchie met 2 niveaus: "Hoofdstuk", dan zou "Component" genoeg voor mij zijn. Het zou me ook in staat stellen om een klik minder te maken om een onderdeel te selecteren.
2) Zo nee, heeft u elementen om het belang van deze families van componenten te situeren? Ik zie het nut van een hoofdstuk nog niet in?
Bij voorbaat dank voor uw aanvullende informatie.
een+
Hallo
1) geen keuze als u de catalogus wilt gebruiken om toegang te krijgen tot CATIA-bestanden, macro's, powercopies!
Als we geen familie aanmaken, kunnen we alleen (lege) hoofdstukken maken en naar andere catalogi verwijzen.
2) Er is geen vergelijking te maken tussen familie en hoofdstuk, het zijn twee verschillende containers.
De hoofdstukken worden gebruikt om de bibliotheken te ordenen, bijvoorbeeld 1hoofdstuk BiB 2D, 1hoofdstuk BiB 3D, 1hoofdstuk BiB Macro's, 1hoofdstuk BiB PowerCopies, 1hoofdstuk Schroeven. enz, enz
Deelfamilies (gebruikt voor bestanden die worden aangestuurd door een parametertabel).
(de sleutelwoorden komen van de tabel)
Families (gebruikt om te verwijzen naar bestanden, functies, scripts, documenten).
(De trefwoorden worden handmatig aangemaakt) bijv. Als een familie verwijst naar pneumatische fittingen, zullen wij trefwoorden maken: ref, denominatie, type (hoekig, recht, Y), enz., enz.
Vriendelijke groeten
2 likes
Grote Franck.
Je hebt me heel goed ingelicht.
Het zou voor mij prima moeten zijn om mijn kleine catalogus met geoptimaliseerde kopieën op te bouwen.
A+