Maak een lijst van mechanisch gelaste elementen

Hallo

Ik zou graag een gedetailleerde lijst willen kunnen maken van alle knipsels van een project.

Ik heb wel een pijlnomenclatuuroptie met label gevonden. Creatie van een tabel met de afmetingen. Ik zou echter graag in staat zijn om deze labels die door solidworks zijn toegekend opnieuw te gebruiken om pagina voor pagina van elk element een detailpagina te maken met de hoeveelheid die moet worden gesneden.

Bijvoorbeeld het cijfer 1 (1600 mm shs) om een extra pagina in mijn presentatie te kunnen maken met een miniatuur (om bijvoorbeeld een beeld te hebben van snijden op 45 graden) van het doelelement met de hoeveelheid.

Tot nu toe ben ik mijn voltooide object aan het splitsen om veel mini-solidworks-bestanden te maken die ik vervolgens weer in mijn lay-out krijg.

Is er een minder vervelende manier?

Bedankt

Fleow

test2total.pdf

Ik gebruik "Model Relative View" om precies dat te doen. ( Invoegen > tekeningaanzichten > Model Relative)

http://help.solidworks.com/2018/french/solidworks/sldworks/t_insert_relative_view.htm

Ik heb zelfs een macro om het proces te automatiseren (het maken van een nieuwe pagina, het toevoegen van de relatieve weergave, zijaanzicht , afmetingen en een tabel met de naam, hoeveelheid en lengte van het element)

Het scheelt een hoop tijd

2 likes

Ho wauw,

Ik ga dit gedurende de dag testen.

Hartelijk dank

Fleow