Varieer de grootte van de elementen van de geschilschets

Hallo
Ik zal proberen duidelijk te zijn, maar het beste zou zijn om je de tekeningen te sturen
Hier is het, ik ben een brillenontwerper, ik werk meestal met neushoorn, maar nu moet ik aanpasbare monturen maken..... Ik heb dus toegang tot Solidworks 2013.
Mijn probleem, ik schets het gezicht van mijn bril, met bogen van cirkels en niet met splines, dus, nadat ik mijn afmetingen heb gerangschikt, en daar zou ik graag door de zijkanten en vergelijkingen de breedte van de grootte van de neus de hoogte van de lens willen veranderen, zonder de bril opnieuw te hoeven tekenen, maar afgezien van de breedte die ik kan veranderen zonder de bril te veel te vervormen zodra ik de hoogte wil variëren De tekeningen zijn gedeconstrueerd.... Ik heb veel tutorials geprobeerd, maar ik geef toe dat mijn gebrek aan kennis van de software me blokkeert.

Kun je me helpen? of leid me

Bijgevoegd is de tekening waarop ik de breedte van de neuslens en de hoogte van de lens wil variëren

Bij voorbaat dank

Immanuel

modele_1c.sldprt

Als u precieze afmetingen moet configureren, waarom gebruikt u dan geen familie van onderdelen?

1 like
Hallo Zoals ik je per e-mail vertelde, moet je de families van onderdelen gebruiken: http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Creating_a_Design_Table.htm

Met de artikelfamilies kunt u meerdere dimensies aansturen via een Excel-tabel!

Dit is erg handig wanneer verschillende odds afhankelijk zijn van anderen en er veel odds zijn ingesteld!

1 like

Hoi @aedstudio

kijk eens goed naar deze tutorial, ik denk dat het je een goede aanwijzing zal geven om schetswijzigingen aan te brengen zodra het onderdeel is ontwikkeld (Engels)

http://www.youtube.com/watch?v=OngZ97z-s7U

@+ ;-)

PS: een spline is gewoon een opeenvolging van rondingen 

1 like

BEDANKT VOOR DE TIPS

1 like

U hebt het recht om de juiste antwoorden op te schrijven en de juiste te valideren

om deze draad te sluiten

Mijn probleem is dat wanneer ik een dimensie verander, de aangrenzende elementen vaak vervormd zijn!

en als ik alle elementen dimensioneer, kan ik de afmetingen van de tekeningen niet meer wijzigen, dit zet in gele fout

Ik probeer andere dingen, maar het is ingewikkeld

Maak een JPEG-schets + je zijkanten of screenshot alstublieft

Ik kan geen SW 2013 openen om SW2012 aan te klagen

@+ ;-)

Hallo

In 2014 is het een extraatje, want als je een dimensie verandert, verandert de hele schets automatisch 

bijgevoegd 2 screenshot

20120105154459.rar

Hallo

Inderdaad, toen u uw schetselementen (uit de vrije hand) maakte, was de algehele vorm goed geproportioneerd. Ik raad je daarom aan om al je entiteiten te beoordelen zonder de waarde van de dimensies te veranderen . Zodra alles is gedimensioneerd en de schets volledig beperkt is (in zwart), kunt u de waarden beter wijzigen door erop te dubbelklikken.

De SW2014-versie vermijdt deze manoeuvre, waardoor vaak de hele schets walst zodra een dimensie of een beperking wordt geplaatst, de eerste geplaatste dimensie zal het volledige deel van de andere schetsentiteiten die nog niet zijn gedimensioneerd, wijzigen zodat dit probleem zich niet langer voordoet.

Vriendelijke groeten

2 likes

om uw probleem op te lossen van de kant die aan het einde van de boog wordt genomen

Ik stel voor dat je een constructielijn tekent die samenvalt met je middelpunten van de bovenste bogen (de zijkanten)

Deze lijn zal hoe dan ook een zekere helling hebben, en als je deze lijn normaal beweegt, zou de rest moeten volgen

@+ ;-)

@gt22

Ik begreep het niet goed! Op welke boog moet ik mijn bouwlijn plaatsen?

@jm

Ik heb het van alle kanten geprobeerd, maar de schets blijft blauw.....

je creëert een constructielijn die door de middelpunten van je bovenste bogen loopt R7 R3

Je laat het samenvallen met deze centra, als je deze lijn verschuift, zou alles moeten volgen

je R3-cencle valt niet samen met iets anders gereedschap, kijk naar alle beperkingen

Als uw schets, eenmaal correct gedimensioneerd, niet zwart is, komt dat omdat er afmetingen ontbreken

@+ ;-)

@jm

Dus hier is een screenshot met de schets in zwart aan alle kanten 

maar zodra ik een waarde wil wijzigen, verandert de schets in gele objectconflicten

Bij voorbaat dank voor uw hulp, het is om configureerbare modellen te ontwikkelen voor een lijn van op maat gemaakte brillen

CLDT

capture3.jpg

Het moet de beoordeling van 22.35 zijn die er een puinhoop van maakt

@ GM

De lijnhaak in het midden van de bogen, het lijkt te werken, het enige is hoe ik ze kan laten bewegen met behulp van de zijkanten?

ja of offset, kijk goed als niets een afmeting blokkeert die niet goed geplaatst zou worden

@+

Nou, ik begrijp !! niet soms kan ik van kant wisselen, het beweegt niet te veel en soms vervormt het alles 

en van wat ik begrijp, om de families te kunnen gebruiken, is het noodzakelijk om af te breken dat de wijziging van de afmetingen werkt !!

Ik denk dat ik iets vergeet of misschien dat ik alles opnieuw moet opbouwen, maar mij werd verteld dat het beter was om met bogen te tekenen dan met splines, dat is wat ik deed, maar ik geef toe dat ik geen ideeën meer heb en dit project is belangrijk en urgent

Nogmaals bedankt voor je hulp 

2 screenshots om te proberen mijn probleem uit te leggen

20120105154458.rar