Hallo Ik zal proberen duidelijk te zijn, maar het beste zou zijn om je de tekeningen te sturen Hier is het, ik ben een brillenontwerper, ik werk meestal met neushoorn, maar nu moet ik aanpasbare monturen maken..... Ik heb dus toegang tot Solidworks 2013. Mijn probleem, ik schets het gezicht van mijn bril, met bogen van cirkels en niet met splines, dus, nadat ik mijn afmetingen heb gerangschikt, en daar zou ik graag door de zijkanten en vergelijkingen de breedte van de grootte van de neus de hoogte van de lens willen veranderen, zonder de bril opnieuw te hoeven tekenen, maar afgezien van de breedte die ik kan veranderen zonder de bril te veel te vervormen zodra ik de hoogte wil variëren De tekeningen zijn gedeconstrueerd.... Ik heb veel tutorials geprobeerd, maar ik geef toe dat mijn gebrek aan kennis van de software me blokkeert.
Kun je me helpen? of leid me
Bijgevoegd is de tekening waarop ik de breedte van de neuslens en de hoogte van de lens wil variëren
Hallo
Zoals ik je per e-mail vertelde, moet je de families van onderdelen gebruiken:
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Creating_a_Design_Table.htm
kijk eens goed naar deze tutorial, ik denk dat het je een goede aanwijzing zal geven om schetswijzigingen aan te brengen zodra het onderdeel is ontwikkeld (Engels)
http://www.youtube.com/watch?v=OngZ97z-s7U
@+ ;-)
PS: een spline is gewoon een opeenvolging van rondingen
Inderdaad, toen u uw schetselementen (uit de vrije hand) maakte, was de algehele vorm goed geproportioneerd. Ik raad je daarom aan om al je entiteiten te beoordelen zonder de waarde van de dimensies te veranderen . Zodra alles is gedimensioneerd en de schets volledig beperkt is (in zwart), kunt u de waarden beter wijzigen door erop te dubbelklikken.
De SW2014-versie vermijdt deze manoeuvre, waardoor vaak de hele schets walst zodra een dimensie of een beperking wordt geplaatst, de eerste geplaatste dimensie zal het volledige deel van de andere schetsentiteiten die nog niet zijn gedimensioneerd, wijzigen zodat dit probleem zich niet langer voordoet.
Nou, ik begrijp !! niet soms kan ik van kant wisselen, het beweegt niet te veel en soms vervormt het alles
en van wat ik begrijp, om de families te kunnen gebruiken, is het noodzakelijk om af te breken dat de wijziging van de afmetingen werkt !!
Ik denk dat ik iets vergeet of misschien dat ik alles opnieuw moet opbouwen, maar mij werd verteld dat het beter was om met bogen te tekenen dan met splines, dat is wat ik deed, maar ik geef toe dat ik geen ideeën meer heb en dit project is belangrijk en urgent
Nogmaals bedankt voor je hulp
2 screenshots om te proberen mijn probleem uit te leggen