Om je 's morgens vroeg wakker te maken, heb ik een vraagje over de tekening: Ik tekende een onderdeel met zoveel mogelijk parameters, zodat ik het snel kon aanpassen. Daarnaast heb ik een familie van onderdelen gemaakt met 140 configuraties. Nu al mijn configuraties werken, wil ik graag verder gaan met de tekening, maar omdat ik een beetje lui ben, wil ik voorkomen dat ik de plannen voor elke configuratie moet maken.
Dus ik kom naar je toe om erachter te komen welke oplossingen ik heb, alsjeblieft?
Is het mogelijk om "een familie van kamers voor de tekening" te maken? Moet ik de configuratie wijzigen en wordt de tekening automatisch bijgewerkt? En dat dan 140 keer doen?
Merk ook op dat mijn onderdeel verschillende boringvormen kan aannemen (vierkant of rond) en daarom verandert het vooraanzicht afhankelijk van de configuratie, dus de tekening verschilt een beetje.
Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven om mijn probleem te begrijpen.
Voor dimensies die variëren, wijst u een letter toe aan elke dimensie en rapporteert u deze in een tabel om de juiste waarde voor de juiste configuratie te bepalen.
Voor verschillende vormen moet je 2 aanzichten maken van de 2 verschillende vormen, en in de legenda bijvoorbeeld "vorm A" en "vorm B" zetten. Maak vervolgens een "vorm" kolom in de maattabel om te bepalen welke vorm je moet hebben voor de juiste configuratie.
Hallo, WEES VOORZICHTIG, we hebben ook eerder families van onderdelen gemaakt, maar als je een wijziging op een enkele markering wilt aanbrengen, is het jouw plan dat een aanwijzing neemt, daarom is het erg moeilijk om te weten wat er zal worden gewijzigd en waarom! Bovendien, als je grote sets maakt, kan het vast komen te zitten omdat het voor Solid veel te veel configuratie is om te beheren!. Laat het me uitleggen, als je 10 onderdelen in een set hebt, kan Solid 10*140 config of 1400 aan! het risico van roeien!!
Het is lang en pijnlijk, maar vandaag maken we een plan per configuratie en beperken we het aantal configuraties zoveel mogelijk.
Ziezo, fijne dag verder
Ps: Ik spreek voor Solidworks maar nergens wordt aangegeven dat ik geen HS ben...
@a.leblanc bedankt voor deze link, ik zal er meteen naar kijken!
@Tomalam dank u, maar dus deze tafel moet worden gemaakt waar alstublieft? En zal het visueel zijn op het plan? (Ik wil het niet)
@G. Ja, vermoed ik, maar het is een uniek stuk met veel referenties. En ik verzeker je dat de familie van onderdelen een "revolutionaire" oplossing is waar ik ben:)
Als een model gebruikmaakt van een artikelfamilie om meerdere configuraties te genereren, kunt u de artikelfamilie weergeven in een tekening van dat model. Op deze manier kan een enkele tekening alle configuraties vertegenwoordigen.
U kunt naar de nummers verwijzen met korte, beschrijvende letters of namen in plaats van hun volledige namen en waarden te gebruiken. In plaats van D1@BaseExtrusion kunt u bijvoorbeeld een label zoals A of dikte gebruiken als kolomkop in de artikelfamilie en dit weergeven in plaats van de dimensiewaarde in de tekeningweergave.
In de volgende afbeelding ziet u hoe een artikelfamilie en de afmetingen die deze beheert, in een tekening kunnen worden weergegeven.
De onderdelenfamilie komt in de tekening precies zo voor als in het modeldocument. Om deze reden moet u het onderdeel of assemblagedocument zo configureren dat het wordt weergegeven zoals u wilt dat het in de tekening wordt weergegeven. Deze voeg je vervolgens in de tekening in.
Bedankt, het is me inderdaad gelukt om de macro te openen, die ik nu zal bestuderen.
Maar als beginneling op SW, ik ken de PP niet, waar is het voor? Wat is het verschil met de kamerfamilie of de ruit die al bestaat aan de onderkant van het SW-raam? En hoe maak je er een aan?
Een persoon op het forum heeft me al over deze methode verteld, maar ik wil geen tabel op de tekening, maar de werkelijke afmetingen voor elke configuratie.
Bizard, de macro is beschikbaar, kunt u deze downloaden?
Aan de andere kant ben ik in SW 2016, dus het is normaal dat de kamer het concept moet aanpassen aan je familie van kamers. Lees het hele bericht aandachtig door om de nodige wijzigingen aan te brengen en uw softwareversie aan te passen aan de macro.