De familie en de tekening van de zaal

Hoi allemaal

Om je 's morgens vroeg wakker te maken, heb ik een vraagje over de tekening:
Ik tekende een onderdeel met zoveel mogelijk parameters, zodat ik het snel kon aanpassen.
Daarnaast heb ik een familie van onderdelen gemaakt met 140 configuraties.
Nu al mijn configuraties werken, wil ik graag verder gaan met de tekening, maar omdat ik een beetje lui ben, wil ik voorkomen dat ik de plannen voor elke configuratie moet maken.

Dus ik kom naar je toe om erachter te komen welke oplossingen ik heb, alsjeblieft?

Is het mogelijk om "een familie van kamers voor de tekening" te maken?
Moet ik de configuratie wijzigen en wordt de tekening automatisch bijgewerkt? En dat dan 140 keer doen?

Merk ook op dat mijn onderdeel verschillende boringvormen kan aannemen (vierkant of rond) en daarom verandert het vooraanzicht afhankelijk van de configuratie, dus de tekening verschilt een beetje.

Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven om mijn probleem te begrijpen.

Bedankt en nog een fijne dag

1 like

Hallo

Ik heb dezelfde situatie, daarom dacht ik aan dit:

http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/lier-famille-de-pi%C3%A8ce-et-propri%C3%A9t%C3%A9s-personnalis%C3%A9es-de-mep

PS: bekijk de video aan het einde van de post om het concept snel te begrijpen.

2 likes

Hallo

Voor dimensies die variëren, wijst u een letter toe aan elke dimensie en rapporteert u deze in een tabel om de juiste waarde voor de juiste configuratie te bepalen.

Voor verschillende vormen moet je 2 aanzichten maken van de 2 verschillende vormen, en in de legenda bijvoorbeeld "vorm A" en "vorm B" zetten. Maak vervolgens een "vorm" kolom in de maattabel om te bepalen welke vorm je moet hebben voor de juiste configuratie.

Fijne dag

3 likes

Hallo, WEES VOORZICHTIG, we hebben ook eerder families van onderdelen gemaakt, maar als je een wijziging op een enkele markering wilt aanbrengen, is het jouw plan dat een aanwijzing neemt, daarom is het erg moeilijk om te weten wat er zal worden gewijzigd en waarom! Bovendien, als je grote sets maakt, kan het vast komen te zitten omdat het voor Solid veel te veel configuratie is om te beheren!. Laat het me uitleggen, als je 10 onderdelen in een set hebt, kan Solid 10*140 config of 1400 aan! het risico van roeien!!

Het is lang en pijnlijk, maar vandaag maken we een plan per configuratie en beperken we het aantal configuraties zoveel mogelijk.

Ziezo, fijne dag verder

Ps: Ik spreek voor Solidworks maar nergens wordt aangegeven dat ik geen HS ben...

Vriendelijke groeten

2 likes

@a.leblanc bedankt voor deze link, ik zal er meteen naar kijken!

@Tomalam dank u, maar dus deze tafel moet worden gemaakt waar alstublieft? En zal het visueel zijn op het plan? (Ik wil het niet)

@G. Ja, vermoed ik, maar het is een uniek stuk met veel referenties. En ik verzeker je dat de familie van onderdelen een "revolutionaire" oplossing is waar ik ben:)

2 likes

a.leblanc Ik neem contact met je op omdat ik geen van de SW-bijlagen kan openen. Hierdoor kan ik de macro of zelfs jouw deel niet zien.

welke versie ben je in SW?

gt22 Ik heb de 2015 versie

1 like

Dus je zult zijn spel niet zien als het in 2016 is en ik denk dat dat het geval is

tenzij je een SP5 hebt 

Maar video ja en macro ook............. aangezien de maker zei dat het zou moeten werken met X SW-versie

De macro is gezipt

http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/24/02/2017/macro_mep_config.zip

@+

2 likes

Deelfamilies in tekeningen

Als een model gebruikmaakt van een artikelfamilie om meerdere configuraties te genereren, kunt u de artikelfamilie weergeven in een tekening van dat model. Op deze manier kan een enkele tekening alle configuraties vertegenwoordigen.

U kunt naar de nummers verwijzen met korte, beschrijvende letters of namen in plaats van hun volledige namen en waarden te gebruiken. In plaats van D1@BaseExtrusion kunt u bijvoorbeeld een label zoals A of dikte gebruiken als kolomkop in de artikelfamilie en dit weergeven in plaats van de dimensiewaarde in de tekeningweergave.

In de volgende afbeelding ziet u hoe een artikelfamilie en de afmetingen die deze beheert, in een tekening kunnen worden weergegeven.

Inhoudsopgave

Hoofdonderwerp

Configuraties met onderdeelfamilie

Verwante concepten

Inzicht in deel Familie-instellingen

Een onderdeelfamilie invoegen

Het vormgeven van een deel van de familie

Instellingen toevoegen aan een artikelfamilie

Een familie van onderdelen bewerken

Een onderdeelfamilie verwijderen

Een configuratie in een artikelfamilie verwijderen

Deelfamilies opslaan

PropertyManager Kamer Familie

Dialoogvenster Afmetingen

Dialoogvenster Rijen en kolommen toevoegen

Hardwareproblemen en aanbevelingen

Zoek naar 'Deelfamilies in tekeningen' in de SOLIDWORKS kennisbank.

2 likes

Bedankt, het is me inderdaad gelukt om de macro te openen, die ik nu zal bestuderen.

Maar als beginneling op SW, ik ken de PP niet, waar is het voor? Wat is het verschil met de kamerfamilie of de ruit die al bestaat aan de onderkant van het SW-raam? En hoe maak je er een aan?

1 like

Een persoon op het forum heeft me al over deze methode verteld, maar ik wil geen tabel op de tekening, maar de werkelijke afmetingen voor elke configuratie.

2 likes

Stel uw andere vraag over een nieuwe communicatiethread

Het is in principe voor een betere leesbaarheid en onderzoek ;-)

Eén vraag per com-thread ;-)

Het zal voor iedereen duidelijker zijn

En je zult veel relevante antwoorden hebben

@+ ;-)

3 likes

Bizard, de macro is beschikbaar, kunt u deze downloaden?

Aan de andere kant ben ik in SW 2016, dus het is normaal dat de kamer het concept moet aanpassen aan je familie van kamers. Lees het hele bericht aandachtig door om de nodige wijzigingen aan te brengen en uw softwareversie aan te passen aan de macro.

2 likes