Hoi allemaal
Op een onderdeel dat het " onderdeelfamilie "-systeem gebruikt om automatisch alle configuraties te genereren, kan ik niet vinden hoe ik het buigverlies moet instellen.

Ik kan spelen met de dikte van het plaatwerk, de lengte van de vouwen, de hoek... Maar niet het verlies bij de vouw.
Het is vervelend omdat er verschillende diktes en dus verschillende waarden van verlies bij de bocht zijn om te beheren...
Het gebruik van de K-factor is ook niet geschikt omdat het rekening houdt met de buigradius, de verkregen waarden komen niet overeen met de grafieken van onze buigmachine.
Als iemand weet hoe het moet of de naam weet van de variabele die in de tabel moet worden ingevoerd, zal dat me veel tijd besparen.
Bij voorbaat dank.
1 like
Hallo
Ik gebruik deze functies niet, maar als ik snel kijk, lijkt de parameter voor buigverlies niet toegankelijk te zijn in de onderdeelfamilies (geen selecteerbare dimensie of gerelateerde vergelijking).
Ik vraag me af of dit niet zou worden beheerd door de vouwsjablonen.
Kijk bijvoorbeeld naar het bestand sample.xlsx de buigaftrek mm in de map C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\lang\english\Sheet Metal Gauge Tables
1 like
Hallo
Ik vraag me af of je een opklapbare tafel hebt, het verlies bij het opvouwen wordt in aanmerking genomen door de inklapfunctie, dus het is niet nodig om het in de onderdeelfamilie te beheren.
Moge de kracht met je zijn.
1 like
Voor mij is het inderdaad onmogelijk om de dikte van plaatwerk goed te beheren met de parameter plyloss via de onderdeelfamilie.
Ik heb het geprobeerd met de buigzonetabel en niet beter niet mogelijk om 2 diktes in 2 verschillende configuraties te configureren met de buigzonetabel en verlieswaarde bij de bocht die volgt.
Als je de dikte SW forceert, gaat er SW verloren in het te verwijderen deel.
Dank u voor uw antwoorden.
Dit bevestigt wat ik had gevoeld...
Dus ik ga mijn stuk scheiden in 3 bestanden, één per dikte.
Persoonlijk had ik het hierover:

Van wat ik in het Excel-bestand zie, kan het verschillende diktes/hoeken en buigradii aan.
1 like
Hallo
als je in de onderdelenfamilie bent, selecteer je je vakje waar je de formule wilt plaatsen, dan ga je naar de creatieboom en dubbelklik je op plaatwerk en vervolgens op de afmeting die overeenkomt met je K-factor omdat de K-factor, de straal en de dikte verschijnen en selecteerbaar zijn
1 like
Hallo
Heel erg bedankt, ik wist dat er een manier was om de waarden te herstellen, maar ik herinnerde het me niet...
Het lijkt erop dat we de K-factor alleen kunnen herstellen, als ik mezelf in de steek laat: de kust verdwijnt! Alleen de straal en de dikte blijven over.
Dus ik ga de K-factor zo nauwkeurig mogelijk instellen om mijn dvp nikkel te hebben.
Nogmaals bedankt.
2 likes