Kamer, Familie & Eigendom, Aanpassen

Hallo

Ik krijg een foutmelding die wordt weergegeven bij het updaten van de artikelfamilie op solidworks 2019:
de kolomkop "$PROPRIETE@N001_ARTICLE_CODE" bevat een ongeldige functienaam "N001_CODE_ARTICLE"

N001_CODE_ARTICLE een aangepaste eigenschap van mijn document

Ik wil er zeker van zijn dat ik een waarde terug kan verplaatsen naar mijn aangepaste eigenschap op basis van de kamerconfiguratie (met behulp van de kamerfamilie)

Bedankt voor je hulp

Hallo;
Verwijder uw "ongeldige" kolom in Excel. (Room Family Edition in nieuw venster).
Sluit Excel.
In een configuratie van uw component: Voer een nieuwe waarde in voor de eigenschap 'N001_CODE_ARTICLE' (specifiek voor die configuratie).
In een andere configuratie van uw component: Voer een "xxxx"-waarde in voor uw "N001_CODE_ARTICLE"-eigenschap (specifiek voor deze configuratie).

Bewerk uw kamerfamilie opnieuw in een nieuw venster en zorg ervoor dat u de eigenschap selecteert die in Excel te zien is: "N001_CODE_ARTICLE".
Bewerk de cellen in deze eigenschap naar wens in Excel.

Sluit Excel.

Daar ga je.

Vriendelijke groeten.

6 likes

Bedankt voor deze uitleg, maar helaas kan ik de methode niet toepassen!

Is het mogelijk om een waarde te schrijven in een eigenschap van het document en niet in een eigenschap die is gekoppeld aan een configuratie uit onze deelfamilie (op Excel)?

De familie van delen snt grillig, laat een kolom niet leeg (L & M), zet dan een kolom (N) met een eigenschap anders werkt het niet.

2 likes

Daarnaast moet je kijken in configuratie-specifieke eigenschappen.

Verwijder indien nodig de waarde op het tabblad Aanpassen

1 like

Hallo.

Nee, alle vermeldingen uit de artikelfamilie zijn voor elke configuratie.
Ik raad je aan om alle " aangepaste" eigenschappen te verwijderen, als ze in de configuraties bestaan.
(het beste zou naar mijn mening zijn om ze allemaal te verwijderen).
Let op: configuratiespecifieke eigenschappen hebben altijd voorrang op de documenteigenschap (" Aangepast ").

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hoe wordt deze eigenschap gemaakt in de configuratieset?
Wanneer ik een eigenschap in een configuratie toevoeg, is deze niet aanwezig bij alle andere!

Kan ik dezelfde eigenschapsnaam behouden voor configuratie en aangepast?
Bedankt

Zoals @sbadenis zo goed zegt (we moeten echt stoppen met antwoorden op hetzelfde moment :crazy_face:)
Als je rijen of kolommen leeg laat, houdt Solidworks hier geen rekening mee.

2 likes

Wat mij betreft, alles is op maat, tenzij de eigendom(men) die verschillen als beschrijving, artikelref...
Maar de kamerfamilie wordt verondersteld dat voor je te regelen.
Als u uw eigenschap leegmaakt in het aangepaste tabblad voor eigenschappen die verband houden met de configuratie, is er geen risico op problemen.

1 like

Ik heb net de updates gedaan
Ik heb deze foutmelding en houd nog steeds geen rekening met de eigenschappen

Ik heb een andere aanpak.
Geen "Aangepaste" eigenschappen, alles wordt beheerd door de Excel-tabel en de "Configuratiespecifieke" eigenschappen. (afmetingen, materialen, eigenschappen, etc.)
Hierdoor kan ik al mijn eigenschappen en dimensionale gegevens opslaan in een aparte Excel-werkmap.

2 likes

@Maclane van mijn kant smartproperties aangepaste eigenschappen maken en voor de configuratie specifieke dan de kamerfamilie en configuratiespecifieke eigenschappen maken.
Maar de 2 methoden hebben uiteindelijk hetzelfde resultaat.
Voor @JungV voor een simpele schroef betwijfel ik of vertrouwelijkheid belangrijk is, bevestig je onderdeel als versie 2020 of inf ik anders zou kijken, misschien zorgt @maclane er wel voor.
Maar zeker een karakterprobleem in een kolom die wemelt.
Te laat @Maclane gewoon lezen voordat je klaar bent met antwoorden :rofl:

1 like

H2.SLDPRT Schroeven (255.5 KB)
VIS_H.xlsx (25.4 KB)

Ik heb een beetje moeite
maar bedankt voor de hulp

Om de Excel-tabel ook indien mogelijk bij te voegen of het bestand met alle configuratie!

(Als je twijfelt, kopieer dan eerst je hele tabel naar een ander blad van je werkmap - alleen blad1 wordt in aanmerking genomen door solidworks, de andere kunnen als back-up worden gebruikt).
Sluit Excel.

Bouw al uw configuraties opnieuw.

Bewerk de eigenschappen van een configuratie (Elke configuratie):
In het tabblad: Configuratie-specifiek

Voeg handmatig de " Variabele " eigenschapsnamen toe die in de artikelfamilie moeten worden gebruikt. Ken ze op dit moment willekeurige waarden toe.

N001_CODE_ARTICLE
N001_PROVENANCE

Herstart de editie van je deelfamilie.
U zou de volgende pop-up moeten krijgen:
image
kies " $PROPRIETE@N001_ARTICLE_CODE " en de andere gewenste eigenschappen opnieuw uit de lijst.
Vink voor de zekerheid altijd het vakje " Niet-geselecteerde objecten opnieuw weergeven" aan.
In Excel zou de kolom $PROPRIETE@N001_CODE_ARTICLE opnieuw moeten verschijnen.

Kopieer uw waarden naar de nieuwe kolommen.
Oude kolommen verwijderen (N001_Code_Article...)

Samenvattend:
Uw eigenschappen moeten in ten minste één configuratie (Configuratiespecifiek) bestaan voordat u ze op het niveau van de artikelfamilie kunt gebruiken.

Vriendelijke groeten.

NB: Ik zit op Solidworks 2022, ik kan je het resultaat niet sturen in SLDPRT+EXCEL...

2 likes

Hartelijk dank
Het is perfect