Piece Family: Syntaxis Materialen? SW2016?

Nou, ik heb een klein probleempje,

Ik wilde een nieuw onderdeel maken en de materialen in Excel beheren,

SW2016

In de kamer (origineel 2014) voeg ik kamerfamilie, automatische creatie, enz toe...

en als ik de materialen wil toevoegen, heb ik hem de kolom automatisch laten maken (herkenning van elementen die variëren)

Maar als ik de Excel sluit, krijg ik deze foutmelding.

Ik spreek niet, waar is mijn fout?

Ik heb het geprobeerd met $LIBRARY:Material

maar zelfde foutmelding...?

capture.png

Wijzig het materiaal in Solidworks en observeer wat het invult in de onderdeelfamilie, het is mogelijk dat het niet op dezelfde manier wordt geschreven

Over het algemeen verschijnt deze foutmelding wanneer er een fout in het schrijven zit, dus geprobeerd om, zodra de familie is geopend, te dubbelklikken op materiaal in de FeatureManager.

Zoals ik in mijn verklaring al zei,

Ik heb een autofill van de tabel, dus het is SW die het vak vult (kolomtitel en waarde in de configuratie)

Maar als ik de Excel wil valideren, gooit hij me weg...

maar ik denk dat ik het probleem zelf heb gevonden: het komt van de modelbouwer die is ingebed in de PRT...

(Klassiek probleem van onderdelenfamilies)

kent u de oude syntaxen voor materialen onder SW2015, SW2014, SW2013??

En noodzakelijkerwijs "update/converteren" in een bestand uit 2013,

de "part family" modeler die intern in het bestand is ingebed, ik denk dat het te doen is...

Tenzij iemand een idee heeft?

Anders ga ik een "gedecompileerde functiesleep" proberen in een nieuwe PRT, maar met het risico van verlies van beperking, of dat het de interne modellering van de PRT niet verandert...

Hallo

misschien door de stijl van de cel te veranderen...

A. Wit

het probleem komt van de "interne modelbouwer" van de PRT, mijn tests hebben het benadrukt

Ik had het ook gemerkt voor andere waarden, die in de loop van de tijd van syntaxis zijn veranderd...

aangezien het bestand van voor 2014 komt...

omdat het beheer in een Excel van de waarde MATERIALEN in 2014 is geïmplementeerd

daar zal het me lukken, want een oplossing is om het bestand in SW2016 op te slaan "voordat" er een excel in wordt geïmplementeerd.

Maar voor de kwestie van oude bibliotheken die vóór 2014 zijn gemaakt, is het probleem moeilijk op te lossen of te omzeilen...

Voor verschillende syntaxen is er een manier, maar voor nieuwe syntaxen is dat niet mogelijk.

Omdat het bestand de "part family modeler" bevat die gedateerd is op het moment dat de functie werd toegevoegd.

Dat was het (zie mijn berichten hierboven).