Kamer Familie & PDM

Hoi allemaal

Ik moet 300 stukjes maken met hun tekening :woozy_face: :thinking:

Wat verandert er in het 3D-model:

• De lengte van het CAD-model

Ik moet ook de aangepaste eigenschappen van mijn onderdeel dat naar mijn gegevenskaart verwijst die naar de cartridge van mijn tekening wijst, beheren en kunnen beheren:

• Materiaal
    -Afwerking
    -Productcode
    -Benaming
    -enz...

Hoe kan ik al deze onderdelen maken zonder 300 kopieën van bomen te maken?

Indien mogelijk, bedankt voor uw feedback :smiley:

Is het niet mogelijk om een enkel plan te hebben met een afmeting van lengte L en een waardetabel?
(zoveel eenvoudiger en sneller)
Anders, een van de andere oplossingen, maar waarvoor de MyCADtool-suite nodig is:
Genereer alle configuraties in één bestand en exporteer vervolgens elke configuratie naar een onderdeelbestand met batchconverter.

3 likes

Een macro kan het werk gedeeltelijk doen, voor het bijwerken van de eigenschappen heb je meer informatie nodig.
Zie deze code voor deel in deel-1.

Option Explicit
Sub main()
Dim Path As String
Dim fso As Object
Set fso = VBA.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Path = "D:\MyFiles\Part"
If fso.Fileexists(Path & ".SLDPRT") Then
Call fso.CopyFile(Path & ".SLDPRT", Path & "-1.SLDPRT")
Else
Call fso.CopyFile(Path & ".SLDASM", Path & "-1.SLDASM")
End If
Call fso.CopyFile(Path & ".SLDDRW", Path & "-1.SLDDRW")
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Set swApp = Application.SldWorks
If fso.Fileexists(Path & ".SLDPRT") Then
Call swApp.ReplaceReferencedDocument(Path & "-1.SLDDRW", Path & ".SLDPRT", Path & "-1.SLDPRT")
Else
Call swApp.ReplaceReferencedDocument(Path & "-1.SLDDRW", Path & ".SLDASM", Path & "-1.SLDASM")
End If
End Sub

Lente:

Of een andere code (niet getest:

2 likes

Ik geef de voorkeur aan de oplossing van @Silver_Surfer :
1 deel met Excel-bestand van familie van onderdelen, zodat u de lengte en aangepaste eigenschappen kunt beheren, dan explodeert u het onderdeel met configuratie om uw 300 onderdelen te maken.

3 likes

Hallo

Ik ken de PDM helemaal niet... Maar zou een onderdeel met configuraties gemaakt met een familie van onderdelen niet genoeg zijn?

1 like

Hoi allemaal

Dank u voor uw antwoorden

Een enkel vlak met een lengte en een array zal niet werken, omdat ik al mijn lengtes beschikbaar moet hebben om mijn assemblages te maken. Bovendien moet ik één plan per referentie hebben, aangezien alle plannen worden gekoppeld aan ons ERP, dat het plan automatisch uitvoert dankzij de artikelcode van het plan.

Het antwoord op @sbadenis lijkt me ingewikkeld, ik heb geen kennis van Macro en ik heb niet al te veel tijd om zelf te trainen...

De antwoorden van @Silver_Surfer en @Domino_Day lijken me niet zo slecht, maar laten ze me toe om de datakaarten in de PDM in te vullen, ik zal proberen het uit te zoeken en uit te proberen.

@twathle voordat ik de PDM had, zou ik dat hebben gedaan, maar het probleem is dat we beginnen met de PDM en we onze manier van denken moeten veranderen, die niet meer beklijft

Ik ga het onderwerp afsluiten en proberen mijn behoefte te heroverwegen met wat mogelijk is

Nogmaals bedankt aan iedereen :smiley:

Hallo
Er was een tijd dat er een hulpprogramma was waarmee je eenheidsbestanden kon maken van configuratiebestanden.
Als ik het weer in handen krijg, zal ik het delen als het nog steeds werkt met nieuwere versies van SW.
Wat PDM betreft, de werking is bidirectioneel, als uw kaarten correct zijn toegewezen, zou deze zonder enig probleem omhoog moeten gaan.
U hoeft alleen maar de gegevens in een tabel (familie van onderdelen) te maken en te rollen.