Deelfamilie voor schroeven met schroefdraadweergave

Hallo soldiworks-gebruikers.

Ik ben op SLDW 2016 x64 pro. SP 3.0.

Ons ontwerpbureau, voor het beheer van schroeven en andere ringen, moeren, enz.... heeft Toolbox al gebruikt, maar heeft het probleem nog niet gebruikt. Dan SolidDIM, maar afbreken volgend probleem. Dan gebruiken we vandaag families van onderdelen, van ons eigen ontwerp.

Maar helaas, sinds enige tijd zijn er afwijkingen in deze families opgetreden (fout in de behandeling, of gebrek aan kennis, of ...). Als gevolg hiervan kunt u geen nieuwe rijen aan de spreadsheet toevoegen.

We gaan er sterk van uit dat het probleem voortkomt uit de threadweergave.

We willen vandaag weer beginnen met een schoon dossier (binnen 1 maand zullen we bij EPDM doorbrengen). Het stichten van een gezin wordt beheerst ZONDER een draadweergave toe te voegen. Maar MET, het is drama. De weergave volgt niet de rest van de configuraties. (Ik denk dat dat eigenlijk niet mogelijk is).

Maar dat het de oplossing kan zijn...

Het uiteindelijke doel is om het schroefdraadgedeelte van een schroef of een bout in de tekeningen te kunnen laten verschijnen.

Bij voorbaat dank voor uw opmerkingen.

Vriendelijke groeten.

Hallo

In feite moet je ook een opdracht maken in de Excel-tabel die de draadlengte configureert en daar zou je geen probleem meer moeten hebben. Zie bijgevoegde schroeven (zie M12x100 RVS). Je kunt ook doorgaan naar de SP4 die is uitgebracht...

vis_h_m12.sldprt
1 like

Hallo

Ja, allereerst een update van Solidworks naar het nieuwste Service Pack (4.0).

Zijn dan alle configuraties geactiveerd bij het maken van de plannen?

Anders worden bij het maken van de configuraties alle bijgevoegde opties uitgeschakeld:

1 like

Dank je wel Cobra, ik heb je H-schroef geladen en begint je vergelijkingen te ontcijferen.

Voor de vergelijking van de diameter van de draadkern is OK, deze gelijk aan de kleine diameter gevormd door de afschuinkegel.

Voor de lengte..... uw formule.... is complex ^^. Zeg ik iets doms als het gaat om het samenstellen van de dimensies die zijn gekoppeld aan de "threading" -functie.... (steek, netbreedte etc)

Ik denk dat ik eigenlijk met jouw hulp naar buiten moet gaan.

Dsl, Azrod, Cobra, om de gierst te raken.

In feite zijn dit de gegevens van de fabrikanten Length@BodySke= schroeflengte en Thread_nom@BodySke en schroefdraadlengte en daarom moet je de M12x100 RVS op een Thread_nom@BodySke van 34 zien omdat de fabrikanten een schroefdraadlengte van 34mm geven

Ja,  de formule voor de draadlengtefunctie. Nog een toevoeging van een kolom voor verschillende informatie, zoals de beschrijving  en het materiaal dat moet worden gedaan, en neem dan de volledige lijst.

Een goede voor Cobra, voor zijn reonse.

Succes met de update ;-) ...