Onderdelen Familie

Hallo allemaal,

Hier heb ik een vraag, ik ben momenteel bezig met het maken van mijn familie van onderdelen een schoenplaatje met getapt gat in ISO 4 x ØM5 op de schoenplaatje.

Maar hier is het ding, bij het maken van mijn familie van onderdelen met grotere afmetingen, moet ik ook de Ø van het getapte gat veranderen. Door dit te doen in SolidWorks 2018.

Ik heb mijn gatwijzigingen die zijn gedaan, maar aan de andere kant blijven de afmetingen van de gaten in de tekening hetzelfde, d.w.z. ØM5, terwijl mijn deel is geconfigureerd met ØM8 en de afmetingen van de diameters zijn ook veranderd, behalve de notatie die M5 blijft in de tekening.

Ik weet niet of het een slechte bediening is als ik een familie van onderdelen opzet.

Dank u allen voor het informeren over dit onderwerp.

Vriendelijke groeten.

Koevoet

1 like

Hallo.

Wat ik doe als ik gaten heb getapt om in een familie van onderdelen te plaatsen (gedaan met de boorhulpfunctie), is dat ik de functie verwijder en een andere maak met een andere diameter. Dan verwijder ik de een of de ander, afhankelijk van de configuraties.

U kunt voor de tapfuncties een schets maken die wordt gebruikt om de getapte gaten te positioneren als u dat wilt.

Groetjes.

Freddy

3 likes

Hallo Jimmy,

Is er in de familie van onderdelen een kolom om op te tikken?
Evolueren deze waarden in functie van de gekozen configuratie?

Vriendelijke groeten

Alan

1 like

Anders is een eerste mogelijkheid om de diameters te selecteren en deze in de onderdelenfamilie te plaatsen.

Dan natuurlijk om ze aan te passen aan de afmetingen van het tappen:

2 likes

De 2 voorgestelde oplossingen werken, het voordeel van de oplossing van Aliende is dat het dezelfde beperkingen behoudt bij het wijzigen van configuratie indien nodig.

2 likes

Aangezien 3D lijkt te volgen, hoe wordt de beoordeling gedaan? Is het een beoordeling of een symbool voor piercing?

1 like

Ziezo, ik voeg mijn probleem toe bij de tekening, de waarden zijn heel verschillend in grootte, maar er wordt geen rekening gehouden met de offerte ØM5 ja het is degene aan het begin, en de familie van onderdelen gaat van ØM6 tot ØM10, waarmee geen rekening wordt gehouden bij de tekening. De maten veranderen wel goed.

famille_de_piece.png

Hallo, stefbeno, het is geen  doordringend symbool maar een rib.

Precies, door een symbool voor de piercing te plaatsen, blijft het probleem bestaan?
Is de prijs niet gedwongen?

Heeft het forceren van regeneratie (via Ctrl-Q) impact?

Hallo collega's,

Thuis werkt het. Zie PJ gemaakt in 2016.

Aan de andere kant heb ik geen familie van onderdelen gemaakt, ik heb een configuratie toegevoegd en ik heb de M10 op deze configuratie toegepast en hetzelfde voor de M12

teste_ac_cobra.zip
1 like

@stefbeno,

Nee, hij doet niets aan de verbouwing in mijn huis.

Vreemd vind ik. Ik heb onlangs SW2018 gekregen. Een bug?

Omdat het alleen de draadannotatie is die niet duurt. Het gat wordt op de juiste maat gedimensioneerd:

Voor de rest houdt de @Cobra oplossing goed stand in een klassieke configuratie.

En eenmaal getransponeerd in een Family of Pieces, werkt het nog steeds!
Ik heb een familie van onderdelen gemaakt van de 2 Configs van @Cobra in automatisch.
Ik heb direct in de tabel een M20 gemaakt.

De beoordeling in de tekening volgt deze keer goed!

Hallo stefbeno, nee er is geen impact op de kust, het is nog steeds ØM5 of in plaats van ØM8, het is net als het Aliende-schema!

Heb je mijn bestanden kunnen zien om te zien hoe ik het heb laten werken???

Hallo, ac @cobra 427 Kun je me de link naar je bestanden geven, want ik ben geïnteresseerd om te zien hoe je het hebt gedaan? 

Vriendelijke groeten

Hallo @Aliende kun je me het bestand sturen zodat ik de manipulatie kan zien.

Vriendelijke groeten

Hallo

Nou, ze zitten in een rits in het 1e antwoord dat ik heb gepost. Als je niet kunt downloaden, klik dan met de rechtermuisknop op de ZIP in mijn antwoord en sla de link op als of iets dergelijks...