Hallo
Ik ben bezig met het maken van een familie van onderdelen met behulp van de configuratie.
Van wat ik begrijp, wordt de familie van onderdelen opgeslagen in een Excel-bestand dat is geïntegreerd in het .sldprt-bestand, of extern (Excel-bestand zichtbaar in de map met onderdeelbestanden.
Mijn vraag:
Hoe te identificeren welk Excel-bestand "verwijst" naar het .sldprt-bestand
Overigens:
1 - hoe deze link te wijzigen (naam / adres) (blijkbaar: "familie van onderdelen / Functie bewerken / uit bestand..." »)
2 - Wanneer we de familie van onderdelen (opé hierboven) opslaan, worden deze bestanden / adressen dan een standaardlink (in plaats van de vorige)
Dank u voor uw antwoorden,
Vriendelijke groeten
Philippe
Hallo @p.hemery hallo Philippe
Allereerst, welkom op ons forum en blij je te verwelkomen voor je eerste bericht op het forum.
Om te anticiperen op de vragen die onvermijdelijk aan u zullen worden gesteld.
Waarom wil je weten naar welk excel bestand de .sdlprt verwijst.
U moet een goede reden hebben, maar deze is niet duidelijk in uw verzoek.
Het antwoord zal onze collega's naar het meest geschikte antwoord voor u leiden.
Vriendelijke groeten
Ik ontdekte een fout in een schets, waardoor ik kon zien dat de sldprt niet naar het juiste bestand verwees, maar ik weet niet welke... (Ik heb zeker kopieën gemaakt die niet goed onder de knie waren / een organisatie op te zetten). Gevolgen: Ik moet links opschonen en "repareren", en om dit te doen, moet ik deze links identificeren.
Hallo;
Een klik met de rechtermuisknop op uw onderdeelfamilie ( ) stelt u in staat om de locatie van het Excel-bestand te zien als het extern is EN gekoppeld is aan uw configuraties...
Opmerking: persoonlijk gebruik ik Excel-bestanden alleen extern voor de meest complexe familieback-ups.
In de meeste andere gevallen gebruik ik gewoon een ander blad in de werkmap (alleen blad 1 wordt gebruikt door Solidworks).
Vriendelijke groeten.
Hallo
Dank u voor dit antwoord. (en heel duidelijk, en volledig).
Ik had eindelijk deze link gevonden... Vanochtend. Ik heb de indruk dat SLW systematisch een intern bestand gebruikt voor het .sldprt-bestand, dat het bijwerkt met het externe excel "bron" -bestand wanneer het .sldprt-bestand wordt geopend. Wanneer u een kopie maakt van het .sldprt-bestand, verwijst die kopie dus niet naar het externe bestand. Juist?
Standaard "verpakt" Solidworks de gegevens uit de Excel-tabel in het onderdeel- of assemblagebestand.
De automatische update van de gegevens in deze tabel is gekoppeld aan een optie wanneer deze wordt aangemaakt (checkbox). Of in het geval van het bewerken van deze Part Family, in dit geval worden de nieuwe waarden uit de 3D gehaald.
Normaal gesproken, als uw kopie is gemaakt met "een kopie opslaan als" van Solidworks, zou de link moeten volgen. Aan de andere kant, in het geval van een "wilde" kopie van de verkenner, is dit helemaal niet gegarandeerd (vooral niet met een server).
Inderdaad, ik heb "wilde" kopieën gemaakt, gewoon om te zien (en te begrijpen) wat er aan de hand is. Het stelde me in staat om vooruit te komen, en je antwoord zorgde ervoor dat ik een grote stap voorwaarts zette. BEDANKT!!!