Onzichtbaar zijscherm op mijn laptop voor bepaalde functies (niet in de modus voor twee schermen)? Solidworks (Engelstalig)

Hoi allemaal

Ik heb een klein probleem sinds ik in de lockdown-modus zit. Geen groot onderwerp, maar het wordt al snel vervelend omdat ik geen toegang heb tot bepaalde functies....

Bijvoorbeeld, op Solidworks, wanneer ik de "rechtermuisknop -> vergelijkingsbeheer" of "klik met de rechtermuisknop ->  een tekeningweergave roteren" of vele anderen start, wordt een klein zijvenster geopend om de gewenste gegevens te valideren of in te voeren.
Als ik in mijn bedrijf verbinding maak met mijn 2 grote schermen, heb ik geen problemen, maar op mijn draagbare werkstation (als ik telewerk), is het onmogelijk om de ramen te zien!!

En zodra de functie "vergelijkingsbeheer" bijvoorbeeld is gestart, kan ik niet meer sluiten of annuleren. Ik ben genoodzaakt om Solidworks "op de harde manier" te sluiten.

Weet je of er iets in de opties zit om dit te wijzigen??

Ter herinnering: de schermresolutie is 100% en ik wil de configuratie niet aanraken wanneer ik verbinding maak met dubbele schermen.

Het is een bekend probleem, uw venster had op het 1e scherm moeten staan en is daarom buiten het klikbereik in de 1-schermmodus.

1 like

Ok ik begrijp het, en zou er een eenvoudige manier zijn om het terug te krijgen?

Je hoeft niet op de harde manier te sluiten (in de tekst)

En ja, dit raam is gemeen, het verbergt ;-)

Verklein gewoon je raam als je niet + vooruit kunt + gaan

en sluit dit microvenster

Maar aangezien u niets wilt veranderen, noch uw maat , noch de instellingen

Sluit een andere monitor aan

geen andere walkthrough voor jou sorry 

@+ ;-)

1 like

Dank je wel gt22,

Hoe doe je dat:

Verklein gewoon je raam als je niet + vooruit kunt + gaan

en sluit dit microvenster

omdat ik alles in zoom of verkleinen heb geprobeerd.... en ik kan dit venster niet vinden..

Hallo.

Met Windows-toets + P zet je jezelf in 1 schermmodus.

Herhaal dit wanneer u overschakelt naar dubbel scherm.

Cdlt

1 like

Je zegt dat zelfs door het verkleinen van de grootte van sw

Kun je dit microvenster niet vinden?

Dat zou dus betekenen dat ze virtueel op je 2 schermen staat (nieuwsgierig)

Schakel dus over naar mono scherm 

Werk je op het scherm van je mobiele telefoon?

@+

1 like

Bedankt Yannick, maar ik heb het net geprobeerd zonder succes....

Hallo

Start SW, open een nieuw venster dat "verbergt" en controleer vervolgens of uw pc niet in een multi-display-modus is gebleven (Windows-toets + P) en zo ja, plaats deze dan terug in de weergave "Alleen pc-scherm", dit kan uw vensters weer op het juiste scherm zetten, Dat is wat het thuis doet.

Vriendelijke groeten

4 likes

Ja GT22, dat klopt, ik zit op mijn mobiel.

ONMOGELIJK om dit raam daar te vinden... Ik probeer al weken oplossingen, maar niets ... Het is alsof het uit mijn scherm is, maar ik heb geen manier om verder te gaan dan dat.

Windows  P alleen in de computer geplaatst

Doe deze gesloten solidworks-manipulatie. 

Controleer of het Windows-scherm  op 100% staat.

Buiten dat, kan het een probleem zijn. Ctrl  - of ctrl +

1 like

Je hebt geen ander scherm (PC/TV)

om uw probleem te bekijken

Is dit scherm echt het primaire?

@+

2 likes

Sluit anders een tweede scherm aan, zelfs een tv, open SW en start elk venster dat "verstopt" om ze op het rechterscherm te verplaatsen en te sluiten ...

Vriendelijke groeten

2 likes

Hetzelfde, het werkt niet.... Ik had deze methoden al geprobeerd.

Ik vroeg me af of dit niet een SW-optie was ...

Alles geprobeerd, maar nog steeds niets...

Anders zou het aanraken van de registersleutel een oplossing zijn als je de rechten hebt

Ik had deze procedure gevonden die werkte toen ik problemen had die identiek waren aan die van jou.

https://www.logiciel-cao.com/blog/entries/view/slug/faire-reapparaitre-la-boite-de-dialogue-solidworks

3 likes

Heeft u geprobeerd de registersleutels te wijzigen?

Hallo Novice85

Heb je geprobeerd om de Solidworks-werkruimte eenvoudig te wijzigen, via het menu "weergave"? :

Cdt

1 like

Na een dag op kantoor op mijn dubbele scherm, voordat ik vertrok, zet ik de vensters weer op het hoofdscherm.

Vanochtend weer thuis aan het werk, lijkt het op het eerste gezicht te werken.

Ik ben nog steeds verbaasd ....