Venster niet gevonden: Kan het C:\-bestand niet vinden

Hallo

Ik maak dit onderwerp omdat ik na enkele uren onderzoek geen oplossing voor mijn probleem kan vinden.

Ik heb veel van de namen en paden van verschillende onderdelen in mijn Windows Verkenner gewijzigd en bij het openen van mijn algemene vergadering opent SolidWorks niet de "kan het bestand niet vinden ..." " om mijn stukken te vinden.
In de SolidWorks-opties, "berichten/fout/waarschuwing" heb ik al alle vakjes aangevinkt voor genegeerde berichten.
In mijn assembly, op een deel dat is verwijderd omdat het pad niet kon worden gevonden, kan ik het verwijderen van het pad niet ongedaan maken. Er gebeurt niets als ik (links) op annuleren verwijderen klik.

Hoe laat ik dit venster verschijnen of hoe vind ik het pad naar een kamer?

Bedankt

Solidworks 2020 SP1.0

Ik denk dat het bericht verschijnt of niet, afhankelijk van de methode van het openen van het bestand: dubbelklik in Windows Verkenner, slepen en neerzetten vanuit het verkennervenster in het SW-venster of bestand/openen in SW.

Als je het echt niet wilt, kun je het ontbrekende onderdeel "vervangen" (rechtsklikken, vervangen, je moet misschien het menu uitvouwen...) door het bestand met de nieuwe naam.

1 like

Hallo, bedankt voor je antwoord.
Ik heb de twee verschillende manieren geprobeerd om mijn assemblage te openen en het verandert niets.
Voor de vervangfunctie heb ik een goede honderd onderdelen (waarvoor ik alleen het pad heb veranderd), dus ik hoopte een automatische zoekfunctie te vinden...

SW houdt er niet van om omhoog te gaan in bestandsbomen.
Een andere manier om het het pad te geven, is door een bestand van de nieuwe locatie(s) te openen en vervolgens de assembly te openen.

1 like

Hallo @contact_431

Ik heet je van harte welkom op het forum.
Ik hoop dat we je kunnen helpen bij het oplossen van een paar problemen.

Ik heb het gebruik van Windows Verkenner om bestandsnamen te wijzigen al heel lang opgegeven, omdat het een opmerkelijk onderwerp van ergernis is.
Inderdaad, de interne paden naar SW zijn geavanceerder dan die welke door Windows worden beheerd. SW creëert een hele reeks links om te werken, gezien de complexiteit van dergelijke software.

Slechts één regel: doe alles in SW, wat niet zo erg is, om de naam direct in de kennisboom te wijzigen.
Persoonlijk, om niet geïrriteerd te raken, maak ik een kopie van het bestand met een nieuwe naam in SW en gebruik ik de vervangfunctie van SW. Dan stop ik het oude bestand in een prullenbak die ik een tijdje bewaar.

Voor uw probleem is het normaal

aangezien de link is verbroken.

De enige manier om het juiste deel terug in de asm te stoppen en alle beperkingen terug te zetten. Ik hoop dat je niet te veel van dit soort bewerkingen hebt gemaakt.
In de boom moet je een flink aantal beperkingen in het rood hebben (een echte kerstboom).

Als u automatische back-ups maakt en de wijzigingen recent zijn, zou u de oude versie moeten kunnen herstellen voordat u de naam wijzigt. Maar nu is het een gegarandeerde zenuwinzinking.

Misschien kunnen een of twee van onze " super hete collega's" je vertellen hoe je het in het register moet doen! Persoonlijk weet ik niet hoe ik het moet doen.

Succes

Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt voor je antwoorden, het zal zeker eindigen in stapsgewijs werk door de onderdelen voor de assemblages te openen.
Wat betreft de beperkingen, het kan erger, ik gebruik ze heel weinig in mijn grote assemblages, veel van mijn onderdelen worden gewoon in de ruimte geplaatst.

1 like