Solidworks sluiten als er 2 vensters open staan

Hallo

Sinds de installatie van de 2021 heb ik een probleem als ik meerdere solidworks tegelijk gebruik.

Met behulp van de PDM heb ik macro's die me automatisch lastig vallen pdf's, wanneer het wordt gestart, opent het een 2e solidworks op de pc, slaat het bestand op en sluit de solidworks die zojuist is geopend. Dit op de achtergrond, het interfereert niet met het werk in de solidworks in uitvoering. In ieder geval in 2017.

Sinds 2021 sluit deze macro me zonder waarschuwing de belangrijkste solidworks willekeurig af (geen back-upverzoek, geen crashrapport). Ik denk echter niet dat het de macro is, want ik open soms 2 aparte solidworks om onderdelen te vergelijken. (praktischer dan 2 vensters in dezelfde solidworks als je 2 schermen hebt), en hetzelfde probleem bij het openen van de 2e solidworks de 1e sluit soms.

Heeft iemand anders dit probleem? Hebben we een configuratieoplossing?

Bedankt

Hallo Julien,

Ik heb hetzelfde probleem in SW2020 wanneer ik PDF's genereer via een EPDM-taak, het snijdt me willekeurig af van mijn hoofdsessie. Maar ik heb geen oplossing :-(

1 like

Hallo
Ik blijf twijfelen over het hebben van twee SolidWorks-processen op het werkstation. Dit zorgt vaak voor veel storingen.
In macro's is het mogelijk om processen te beheren en de gebruiker op de hoogte te stellen.
Hoe wordt je macro gemaakt?

2 likes

Het is niet echt een macro, het is een taak van MyPDM Tools (doc publicatie). Normaal gesproken wordt een nieuw exemplaar geopend, wordt het opnieuw opgebouwd, wordt het bestand gegenereerd en wordt het exemplaar gesloten.

Daarna is het waar dat 2 processen niet de beste zijn en over het algemeen is de 2e onstabiel, maar tot nu toe was het altijd de 2e die crashte, nooit de belangrijkste.

doc_publication.png

Dit is een tool uit de MyPDMTools-suite, dus probeer een supportticket naar Visiativ te openen.

Bedankt, ik zal proberen er nog een te maken, ik had de vorige keer niet al te veel succes.

En aangezien de sw crasht in dubbele opening, zelfs zonder de doc-publicatie, denk ik dat de problemen meer gelokaliseerd zijn op de sw.

Ik heb ook de indruk dat er sinds de versie van 2020 een verandering is doorgevoerd die het gebruik van een dubbele sessie lastig maakt (ik zit in een basisomgeving zonder epdm).

@remrem: er zijn 2 gevallen waarin ik een tweede exemplaar van SW gebruik, het openen van een model van een andere versie (we stapelen de risico's op, we hebben verschillende versies van SW op de machines) of het openen van een model in een vorige staat. Het eerste geval is dat we meestal werken voor een klant met versie X en we worden gebeld door een andere klant die met versie Y werkt. Het tweede geval is het vergelijken van 2 versies van een onderzoek.

Hallo

In V2020 Sp3.0 opent EPDM wel een apart venster voor het printen van automatisch gegenereerde pdf's via jobs.

Geen abnormaal gedrag bij ons op deze versie (behalve de gebruikelijke crashes als het MEP-bestand zwaar genoeg is).

Aan de andere kant hadden we het basisscript van de taak gewijzigd door het volgende toe te voegen: het S-077654-script (dat het laden van de nieuwste versies dwingt voordat de pdf wordt gegenereerd: Is het mogelijk om het SOLIDWORKS® PDM Convert-taakscript te wijzigen om de taakhost te dwingen altijd de nieuwste versie van een bronbestand te krijgen (cachen) voordat het bestand wordt geconverteerd?)

NB: de jobscripts worden niet zelf geüpdatet onder EPDM. U moet dus het script bijwerken/aanpassen wanneer u de versie van EPDM wijzigt.

Vanuit het geheugen is er een optie/syntaxis in het script voor het openen van het SW-venster dat het bestand genereert.

1 like