SolidWorks afsluiten

Hallo

Ik heb een montage gekregen van de persoon voor mij op het werkstation en ik heb er een probleem mee.

Zodra ik een stuk wil schrappen of zelfs maar een repetitie wil doen, sluit de software direct af zonder de wijziging aan te brengen.

Heb je dit probleem ooit gehad? Komt het van de software of de assemblage? Ik denk meer de tweede oplossing.

Bedankt voor je feedback.

Hallo
Heb je geprobeerd het op een andere computer te openen?

1 like

Hallo be_295,

Het gebeurt inderdaad soms, maar in jouw geval heb je nog nooit deze crash gehad. Welke versie heb je?
…@+.
AR

Open je het goed in resolutie? Of in een andere modus?

1 like

Hallo
Nooit dit probleem gehad.

• Probeer het te openen door een lege configuratie te maken
    image
    dan
    image
    Mogelijk kunt u de onderdelen die problemen veroorzaken verwijderen.

Zijn de te verwijderen onderdelen schoon?

Moeilijk op afstand op te lossen omdat er veel leads zijn om te proberen:

• Welke versie van SW wordt gebruikt?
  • Wanneer is het ASM begonnen?
  • Met welke versie is het de vorige keer opgenomen, hetzelfde geldt voor de nummers waaruit het bestaat?
  • hoeveel niveaus van S/Ens/Componenten Combineren
1 like

Ja, het is niet ongebruikelijk dat bij het verwijderen van een onderdeel (of slim onderdeel) een crash optreedt als er geen zeer gecompliceerde wijziging is. (3-4x per maand maar veel minder dan in één keer sinds ik in 2019 ben)
Daarna werk ik van mijn kant alleen nog in Pack & Go, dus in zekere zin de kopie van de kopie van de kopie. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Bedankt voor je feedback.

Ik heb dus de 2023-versie van SolidWorks en ik open altijd in het licht.

Ik weet niet waarom, het lukte me om mijn manipulatie uit te voeren na een dozijn crashes (niet op dezelfde dag).

Het overkwam me vaak onder Creo (ja ik weet het, niet dezelfde software dit allemaal)

Dit kwam voort uit stukken die in een biiiiiiien-versie waren gemaakt voorafgaand aan de leesversie. Hier waren drie oplossingen voor:

1. Neem je moed in beide handen en bouw alles zelf weer op
  2. Keer op keer openen terwijl we bidden dat het uiteindelijk voorbij zou gaan. Soms, bij een misverstand, was het goed (praktisch op dagen dat je niet wilt werken. Het geeft de indruk van ^^)
  3. Open elk onderdeel van de assemblage afzonderlijk om ze over te laten gaan naar de nieuwe versie van de software, controleer of er geen problemen zijn in het onderdeel en sla ze vervolgens op. Zodra dit is gebeurd, kijkt u naar de beperkingen van uw assemblage als er geen conflict is

Oplossing 2) lijkt in uw geval te hebben gewerkt, des te beter :slight_smile:
Ik zou je toch aanraden om een reconstructie in een nieuwe assemblage te doen. Inderdaad, als het probleem "bij toverslag" voorbij is, kan het net zo gemakkelijk op dezelfde manier terugkomen

Moed voor jou. Een heel moeilijk probleem

2 likes