Betrouwbaarheid van een STEP-bestand

Hoi allemaal

Ik ontwerp al een korte tijd producten op SolidWorks en  soms moet ik ze naar klanten of onderaannemers sturen.
En natuurlijk wil ik, net als iedereen, mijn werk beschermen, dus ik had graag willen weten of de STEP-bestandsextensie betrouwbaar is, alstublieft?
Hiermee bedoel ik dat mijn klanten met de hulp van een gekwalificeerd persoon in staat zullen zijn om mijn ontwerp opnieuw in elkaar te zetten/er toegang toe te krijgen of dat ze alleen toegang hebben tot een metrisch onderdeel, een romp van mijn product?

Dank u voor uw antwoorden.

Hallo

Met een STEP-bestand hebben ze toegang tot uw onderdeel en kunnen ze het wijzigen. Als je wilt dat ze alleen toegang hebben tot een visualisatiestuk, moet je een e-tekeningenbestand genereren, en als ze geen viewer hebben, kun je je e-tekeningenbestand met e-tekeningen openen en opslaan in .exe. Het is een bestandsformaat dat het uitvoerbare bestand integreert om het te kunnen bekijken... Of nog eenvoudiger, u kunt uw onderdeel of assemblage opslaan in 3D PDF...

5 likes

Als u een trapsgewijze montage direct registreert, is alle geometrie beschikbaar voor de klant.

Wat ik doe: Ik sla mijn assemblage eerst in delen op door het vakje "buitenvlakken" aan te vinken. Ik open dan dit deel, dat een "schelp" is, en sla het op als een stap.

De klant krijgt een lege huls die hij kan inperken tot een assemblage als een conventioneel onderdeel.

3 likes

Dank u voor uw antwoord.

Met een STEP-bestand kunnen ze het wijzigen door nieuwe functies toe te voegen (boren, revolutie, enz.)? Of hebben ze toegang tot mijn boom?

Zijn het assemblageonderdelen?

Als u aan uw onderaannemers geeft, is het zodat zij ze maken

Of om alleen de rommel te hebben

zie deze link o.a. Uitwisseling van exploiteerbare 3D-bestanden, maar "beveiligd"

http://forum.solidagora.com/topic1796.html

@+

1 like

@Roub25

Op deze manier wordt het onderdeel oppervlak. Modificatie is mogelijk met een paar manipulaties door de juiste gereedschappen te kennen.

Met een stappenbestand is de build-boom niet meer beschikbaar.

1 like

Hallo

Wat wil je echt ?

Wil je ze volume geven, wil je ze een omvangrijk stuk geven voor integratie in een assemblage ? Want ja, met een opstapje hebben ze jouw deel, maar nee, er is geen boom. Maar vanuit een kamer is het gemakkelijk om een boom weer in elkaar te zetten. Aan de andere kant, als je ze gewoon een onderdeel wilt laten zien om het in sw te integreren zonder het aan te kunnen raken, ja er zijn oplossingen. Als het gewoon is om zonder integratie te kijken, ja er  zijn oplossingen, vandaar mijn eerste vraag, wat wil je echt ?

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Wat mij betreft, het is slechts een deel, geen assemblage.
Maar ze kunnen het inderdaad nodig hebben om het in een vergadering te integreren.
Ik heb ook gehoord over eDrawings.
Het artikel is zeer uitgebreid. GT22

1 like

met een stappenbestand

We kunnen de bouwboom namaken

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/l-importation-de-fichiers-neutre-solidworks

@+

Ze zullen functies kunnen toevoegen, en met featurworks zullen ze in staat zijn om een bouwboom na te maken. Ik vraag me af of je net als PhilippeB als ze kunnen dikte terug te zetten en het lichaam op te nemen en of featurworks te gebruiken, maar ik heb nog nooit getest dat ....

1 like

Ja, in absolute termen, ik wil ze gewoon het onderdeel laten zien zonder eventuele aanpassingen en zodat ze het indien nodig in een assemblage kunnen integreren.

- Ja, ik wil ze gewoon laten zien
- Ja, dat ze het kunnen integreren in een assemblage

1 like

OK

Misschien heb ik mezelf niet goed uitgelegd. Moet uw onderdeel aan uw klant worden gegeven zodat hij het in een assemblage  kan integreren om te controleren of het past?

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Je hebt ook Speedpack

Zie deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=HudqtnSGUE4

@+

WAN @OBI

alleen zodat ze controleren dat het stijgt met wat hij heeft

1 like

Dan is Speedpack dus echt iets voor jou

Ze zullen alleen hebben wat je wilt, de rest is dood

Zie de link naar de tutorial in mijn vorige post

https://www.youtube.com/watch?v=HudqtnSGUE4

@+

3 likes
Om deze vraag te beantwoorden is er een tutorial gemaakt.
Volg deze link om toegang te krijgen tot deze tutorial:
Uw intellectueel eigendom behouden met een Speepack
3 likes