3D-bestand in grijstinten

Hallo 

Ik zou graag willen weten hoe ik een 3D-bestand in grijstinten kan omzetten.

Als u bijvoorbeeld een kegel in een metalen kubus wilt graveren, gebruikt een fabrikant van bewerkingsmachines grijswaardenbestanden.

In de bijlage vind je zo'n bestand. 

We zien zwart aan de bovenkant en hoe verder weg van het centrum, hoe meer wit er verschijnt.

Zwart is de punt van de kegel aan de bovenkant en wit is de basis van de kegel die diep van binnen is.

Op dit moment gebruik ik MSHLAB, maar met deze software kun je geen grijswaardenschaal instellen. het wordt met het oog gedaan...

Ik zou graag willen dat het automatisch is of dat ik een schaal kan geven...

Bij voorbaat dank voor uw hulp

cone.jpg
1 like

Hallo

Het lijkt mij dat dit niet mogelijk is... Zie bijgevoegde links

http://www.forum-cao-3d.fr/solidworks-questions/couleur-degrade-sur-face-t5600.html

1 like

De oplossing die zou kunnen werken, zou zijn om het verloop in Word te maken en het op te slaan als een JPEG en er vervolgens een decal van te importeren of er een sticker van te maken.....

1 like

Hallo

Het zit hem allemaal in de textuur op de kegel. Je moet er buiten de software om aan werken (met behulp van Gimp, Photoshop of andere) en het vervolgens koppelen aan 3D.

Ik kende MeshLab niet voordat we erover spraken, dus ik ben geen grote hulp.

1 like

Het lijkt erop dat hier niet echt een perfecte software voor is. Het is meer een in-house ontwikkeling van ontwikkelaars van werktuigmachines...

2 likes

Er is nog niet echt een oplossing op de markt. We moeten een zachte ontwikkeling doen om deze conversie te bereiken.