Ik ben zo vrij u om hulp te vragen in verband met een zeer vervelend probleem waar ik mee vastzit.
Ik probeer waarden uit SolidWorks te exporteren met behulp van een macro, en de macro wordt correct uitgevoerd, Excel wordt correct geopend (geeft het bestand een correcte naam) en daar. Geen gegevens in het Excel-bestand! En dit ongeacht de macro's die ik gebruik (ik heb het geprobeerd met verschillende functionele macro's op het net om er zeker van te zijn dat het niet gerelateerd was aan de macro). Maar ik heb onlangs aan een nieuw werkstation gewerkt, dus het moet afkomstig zijn van een software-installatie.
Samenvatting: De macro uitvoeren vanuit SW (Exporteer aangepaste eigenschappen naar Excel.swp bijvoorbeeld) / Excel opent en maakt een bestand "Eigenschappen Details" / De macro eindigt zonder dat er een fout wordt weergegeven / Geen gegevens in het bestand in het bestand
Enig idee waar het probleem vandaan zou kunnen komen?
Het wordt gebruikt om het blad met de naam "Blad1" in de werkmap op te halen. Er is echter geen "Sheet1"-blad, aangezien in het Frans de standaardnaam "Feuil1" is.
Dus ik raad je aan om de regel als volgt aan te passen:
Set xlWs = xlWb.Worksheets(1)
Hiermee wordt het eerste blad van de werkmap opgehaald, hoe het ook wordt genoemd.
Je macro werkt dan.
Om uw probleem te zien, heb ik de macro regel voor regel uitgevoerd op de [F8]-toets. Dit stelt u in staat om de details te zien en de variabelen te zien evolueren. In dit geval bleef de variabele "xlWs" leeg.